Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai usor de spus decat de facut

Intrarea in vigoare, la 1 iulie, a obligativitatii de a asigura trasabilitatea si pentru produse cosmetice, nu doar alimentare, si pregatirile in acest sens au facut ca subiectul sa tina capul de afis al multor conferinte si seminarii organizate in ultimul an. Iar FM Logistic, care are in portofoliu clienti din ambele domenii vizate de trasabilitate, a fost printre cei care au tinut cel mai mult sa-si popularizeze oferta si sa prezinte, macar in parte, reteta, astfel ca a organizat la inceputul lui septembrie, de data aceasta la depozitul sau inchiriat din Europolis Logistics Park, o noua intalnire cu producatori si distribuitori de produse alimentare sau cosmetice.
 

Inca de la inceputul discutiilor a fost subliniat faptul ca, desi prevederea e in vigoare de cateva luni, nu se stie in ce masura sunt pregatiti logisticienii sa o respecte, deoarece la unii clienti e vorba de mii de referinte si, in plus, daca la paletii completi e destul e usor de asigurat trasabilitatea, la nivel de bax e greu, iar la bucata, si mai greu.
FM foloseste un sistem WMS dezvoltat in-house, care, impreuna cu regulile ce trebuie respectate in depozit, permite sa se realizeze trasabilitate de 99,9-100%.
Pentru a identifica locatiile produselor ce trebuie retrase de pe piata e nevoie de numai 20-30 de minute, blocarea lor dureaza cateva ore, dar retragerea efectiva in Romania poate lua cateva zile, deoarece bunurile respective pot fi raspandite in mii de locatii, asa cum atrage atentia Laurentiu Duica, director de vanzari in cadrul FM Logistic. Compania informeaza unde s-au dus produsele, dar mai departe magazinele trebuie sa le gaseasca si uneori organizarea lor nu e nici pe departe la fel de buna.
In orice caz, pe piata exista deja analize asupra trasabilitatii si ele arata ca aceasta se rupe destul de devreme, din cauza magazinelor, sau chiar mai devreme, la distribuitori, daca nu fac logistica moderna. Si exista chiar companii mari care nu folosesc trasabilitatea, astfel ca, desi firmele de logistica investesc in asta, daca procesul nu e dus pana la capat e cumva in zadar. Distribuitorii de produse alimentare si-au mai implementat sisteme care sa permita urmarirea marfurilor de-a lungul intregului lant logistic, pentru ca au fost obligati sa o faca, dar, chiar si asa, in multe cazuri, trasabilitatea distribuitorilor mari se opreste la usa magazinelor. Si daca totusi depozitele magazinelor sunt in regula, mai departe de ele, adica la raft, e aproape imposibil de urmarit un produs. „Aranjarea la raft se face uneori gresit, nu se tine cont de principiul FEFO. Omul face diferenta si daca nu aranjeaza corect produsele la raft degeaba facem noi, operatorii logistici, investitii in sisteme moderne. De aceea FM impune disciplina de aprovizionare si penalizeaza mult distribuitorii daca nu tin cont de asta. La alimente buna organizare s-a facut mai rapid, deoarece presiunea a fost mare, iar durata de viata a produselor, mica.
..

Articole similare

Ad