Activitatea Gefco pe segmentul automotive, principalul din portofoliu, este in crestere, mai ales ca de anul acesta Gefco si-a extins operatiunile si la Craiova, unde a inceput sa functioneze un nod important de logistica dupa intrarea Ford B-Max in productie. Totusi, aceasta industrie a tot scazut per total, astfel ca Gefco Romania mizeaza pe atragerea de noi clienti si linii de afaceri, optimizarea la maximum a resurselor si investitiile strategice.
Urmeaza si intensificarea relatiilor cu Rusia, ca urmare a schimbarii de actionariat de anul acesta, dar va mai dura pana cand efectele benefice vor fi resimtite si de filiala din Romania.
Gefco Romania este in continuare cel mai mare jucator de pe piata logisticii automotive din tara noastra. Acest statut ii asigura volume consistente de transport pe export, importurile de autovehicule fiind insa tot mai reduse, de la an la an. Situatia este imbunatatita de cresterea productiei de piese si componente in Romania, care necesita materii prime din import.
Ca urmare a prabusirii pietei automotive din vestul Europei, cifra de afaceri a companiei a scazut si in Romania anul trecut cu 1,2 milioane de euro, de la 43,5 milioane de euro in 2011, la 42,3. Si gradul de profitabilitate e mai mic, dar asta si ca urmare a investitiilor facute in noile platforme logistice de la Craiova si in platforma auto de la Constanta. Gefco lucra de ceva vreme in Constanta prin parteneri, dar s-a hotarat cresterea activitatii de acolo deoarece in strategia companiei aceasta zona este considerata singura strategica a Romaniei, cel mai bun punct de legatura intre zona Marii Negre si UE. Gefco se reorganizeaza pe subregiuni, incercand sa profite si de aderarea Serbiei, iar cresterea Romaniei ca importanta in zona Marii Negre ar aduce numai beneficii.
Alte directii de investitie in 2012 au fost infrastructura IT si trainingul personalului.
Volumele din automotive, greu de optimizat
Vanzarile sunt mult mai bune in 2013, asa cum a aratat Christophe de Korver, directorul general Gefco. „Rezultatele de pana acum sunt foarte bune. In materie de profitabilitate, anul acesta va fi mai bun decat 2011. Cred ca 2012 a fost un accident, nu am reusit sa reactionam corespunzator. Pe segmentul automotive, am avut de suferit ca urmare a scaderii drastice a activitatii PSA, dar si a altor producatori vest-europeni. Nu cred ca anul viitor va fi mai bun pentru industria automotive, dar cel putin acum am luat masurile necesare astfel incat sa nu fim foarte afectati sau sa ne putem adapta costurile la orice scadere de activitate. Am fost atenti cu investitiile, dar si cu contractele. Competitia este tot mai mare, preturile sunt mai mici, dar am reusit ca vanzarile si operatiunile sa fie integrate mai bine, astfel incat oferta sa fie mai complexa, sa combinam fluxurile si modalitatile de transport. Stiam ca tarifele vor fi mici si incercam sa optimizam pe cat posibil folosirea mijloacelor de transport.“
…