DSV a preluat in 2011 un proiect de transport agabaritic al 21 de turbine eoliene. Acesta a durat un an si jumatate si este o carte de vizita pentru alte potentiale astfel de contracte. Domenii noi vizate de DSV Solutions in Romania sunt logistica produselor farmaceutice, dar si curieratul. Cum in prezent toate depozitele companiei sunt ocupate in totalitate, in 2015 va incepe constructia unui nou spatiu de depozitare de 20.000 m2, tot langa Bucuresti.
In 2011, DSV Solutions a contractat un proiect important in domeniul transportului agabaritic. Timp de aproape un an si jumatate, compania s-a ocupat de logistica transportului a 21 de turbine eoliene. Acesta a implicat transport maritim, transbordare de pe nava pe platforma pana intr-un port dunarean si apoi transport pe barja pana la Moldova Noua. Desi proiectul a fost unul de peste un milion de euro, marja de profit a companiei a fost destul de mica, deoarece s-a depasit bugetul estimat initial. Asa se explica faptul ca, desi anul trecut cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa doua milioane de euro, profitul a fost egal cu cel din 2011, respectiv de 1,4 milioane de euro. „In acest proiect am avut parte si de provocari. De exemplu, noi am estimat folosirea unei singure macarale, dar am ajuns la doua deoarece clientul si-a dorit acest lucru. Desi capacitatea macaralei contractate de noi era suficienta pentru a ridica echipamentul, clientul a dorit prinderea acestuia in doua locuri, pentru mai multa siguranta. In plus, era si o perioada in care nivelul Dunarii a scazut, barjele nu au mai putut circula, asa ca am ramas cu cateva unitati blocate aproape doua saptamani. A fost un proiect nou pe care ni l-am dorit. Marja de profit a fost mica, dar la final am acumulat experienta, asa ca pentru noi e un castig“, declara Sergiu Iordache, directorul general al companiei. La nivel de grup, DSV are un departament care se ocupa cu proiecte speciale de transport. „Prin acest proiect ne-am dorit sa fim un candidat credibil si in Romania pentru urmatoarele astfel de proiecte.“
DSV se pregateste de farmaceutice…
Compania intentioneaza sa activeze si in domeniul farmaceutic. Iordache afirma ca exista o tendinta a producatorilor de medicamente sa lucreze mai mult cu firmele de logistica, aici costurile fiind doar de 2-3% din cifra de afaceri, in comparatie cu distribuitorii, unde ajung la 40%, deoarece plata se face cu discount. Este posibil ca tendinta sa se schimbe si volumele mari din acest domeniu sa mearga catre logisticieni, iar distribuitorii sa se ocupe doar de livrarile catre farmacii si de produsele care au nevoie de un regim special. In 2013, DSV a purtat discutii cu un producator japonez de farmaceutice, dar proiectul nu s-a materializat, deoarece acesta avea nevoie de o solutie rapida. „Noi putem pregati oricand in depozit o zona pentru farmaceutice. Nu o avem acum, dar dispunem de resursele necesare amenajarii acesteia.
…