Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In Romania nu exista mai mult business

Tara noastra nu mai poate oferi potential de crestere pentru companiile de logistica, multe fiind deja afectate de scaderea vanzarilor inregistrate de clientii din portofoliu. Marjele de profit sunt in continua scadere si lor li se adauga si termenele de plata tot mai lungi. In aceste conditii, tot mai multe companii de logistica incearca sa gaseasca piete de nisa, una dintre ele fiind distributia de produse cu temperatura controlata, domeniu inca neacoperit in Romania, spre care se indreapta acum si FM Logistic.
 

Activitatea FM Logistic a ramas constanta de anul trecut, de cand a pierdut contractul cu Procter& Gamble. Compania a reusit sa recupereze pierderea suferita cu alti clienti, si astfel si-a crescut din nou cifra de afaceri. Iar pentru imbunatatirea activitatii, de anul acesta s-a concentrat mult mai mult asupra cresterii productivitatii in depozit.
In prezent, performanta din depozitele FM Logistic se masoara cu ajutorul mai multor indicatori urmariti permanent. De asemenea, se masoara si productivitatea pe fiecare angajat, pe echipe, dar si gradul de folosire a masinilor.
O activitate spre care FM Logistic doreste sa se indrepte acum este cea de distributie interna de marfuri ce necesita temperatura controlata. Compania este chiar dispusa sa construiasca un depozit pentru astfel de produse, daca gaseste si clienti interesati in acest sens. Reprezentantii FM Logistic evidentiaza inca o data faptul ca avantajul clientilor in cazul in care apeleaza la 3PL este ca isi pot controla intreg lantul logistic, pe cand, atunci cand lucreaza cu un distribuitor, nu au cum sa intervina in promovarea brandului sau in detrimentul celorlalte pe care le au deja in portofoliu.
Desi FM Logistic a promovat beneficiile pe care poolingul le poate aduce clientilor, niciunul nu a dorit ca produsele sale sa fie in acelasi depozit sau camion cu cele ale concurentilor. Situatia este similara si in alte state, dar diferenta este ca acolo unii reusesc sa se inteleaga pentru perioade scurte de timp. „Dar, la un moment dat, una din companii este nemultumita din diferite motive, ori i se pare ca cealalta este mai bine servita sau ca a incalcat vreo conventie si se revine la situatia initiala“, a explicat Catalin Olteanu, director general FM Romania.
 
Companiile sunt aproape  la acelasi nivel
Pe piata de logistica de la noi sunt doar cateva firme care au cifre de afaceri mari si lucreaza in domeniul auto, iar in logistica si depozitare activeaza circa 20 de companii, toate aproape la acelasi nivel al cifrei de afaceri. Oamenii sunt aceiasi, doar ca se muta de la o firma la alta. „Toti facem cam acelasi lucru, folosim aceleasi proceduri si de multe ori avem aceleasi puncte de vedere. De cativa ani s-a vazut o frica in a angaja expertiza de management in detrimentul celei de business. Principiul factorului decizional este: nu iau un manager care se pricepe sa faca project management, ci un manager de logistica pe care il invat eu project management. …

Articole similare

Ad