La nivelul Europei, dupa introducerea taxei pentru anvelopele chinezesti, s-au simtit cresteri semnificative ale vanzarilor de anvelope produse in Europa. „Am anticipat aceasta crestere si am marit deja capacitatea de productie la Zalau, unde lucram la capacitate maxima“, a declarat Ciprian Martin, directorul de vanzari Michelin pentru Romania si Ungaria.
In ciuda miscarilor de pe piata, pretul anvelopelor si-a pastrat o linie constanta, evolutia lui fiind in general influentata de pretul materiilor prime.
Printre noutatile aduse pe piata de Michelin in 2018 se numara Agilis Crossclimate, o anvelopa de vara cu certificare de iarna dedicata camionetelor, furgonetelor si rulotelor, Michelin X Multi Energy, anvelopa conceputa pentru operatorii de transport regional, care permite economia de combustibil, si Michelin X ® COACH™ Z, conceput pentru vehiculele de transport de pasageri pe distante lungi si scurte, pentru toate tipurile de drumuri, care ofera un randament kilometric imbunatatit cu 16% fata de modelul precedent.
Si Cristian Tudor, Coordinator Product Performance & Quality Bridgestone Europe, South Region, remarca o crestere semnificativa a vanzarilor pe segmentul anvelopelor de buget ale producatorilor traditionali, accentuate in a doua jumatate a anului. Compania estima ca va incheia 2018 cu o cota de piata stabila, in linie cu 2017, situata la circa 18%. „Asta in conditiile in care au existat si in Romania usoare cresteri in a doua jumatate a anului.“
Potrivit lui Cristian Tudor, se poate observa o revigorare a segmentului de anvelope resapate, posibil usor impulsionata de situatia anvelopelor chinezesti. „Resaparea, pe langa beneficiul adus prin reducerea emisiilor de CO2 sau a consumului de petrol sau de otel in procesul de productie, trebuie vazuta ca fiind o extindere a vietii anvelopelor noi premium, si nu ca o alternativa pentru anvelope ieftine. In mod evident, simpla reducere a pretului nu garanteaza si scaderea costurilor si nu sunt putine cazurile cand s-a dovedit exact contrariul. Costul real poate fi calculat, pe intreg ciclul de viata, numai in cazul in care putem controla si verifica si performantele produselor pe care le achizitionam.“