Lista proiectelor de infrastructura care urmeaza sa fie finantate in 2013 include autostrazile Orastie-Sibiu (699 de milioane de euro din fonduri externe nerambursabile postaderare), Cernavoda-Constanta (435,4 milioane de lei, din care 9,8 din fonduri externe nerambursabile postaderare si 425,6 din fonduri externe rambursabile), Lugoj-Deva (430 de milioane de lei din fonduri externe nerambursabile postaderare), Bucuresti-Brasov (369 de milioane de lei din bugetul de stat), Arad-Timisoara si Bypass Arad (250,7 milioane de lei, din care 18,7 din fonduri externe nerambursabile postaderare si 231,9 din fonduri externe rambursabile), Brasov-Cluj-Bors (188,3 milioane de lei din bugetul de stat), Nadlac-Arad (170 de milioane lei din fonduri externe nerambursabile postaderare) s.a.
Bugetul pe 2013 prevede insa o suma nesemnificativa pentru Autostrada Transilvania in raport cu necesarul: peste 188 de milioane de lei, dar in conditiile in care numai datoriile la Bechtel, pentru lucrari deja executate, depasesc 130 de milioane de lei, compania americana mai are de finalizat mai mult de 32 km pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, si anul acesta ar urma sa inceapa si proiectarea si executia sectorului Gilau-Nadasel, de catre Spedition UMB-Tehnostrade. Tot legat de Autostrada Transilvania, se analizeaza posibilitatea ca tronsoanele Nadasel-Mihailesti (aproape 17 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (75,5 km) sa fie realizate prin concesiune sau prin credit furnizori, astfel incat sa se poata merge macar de la Campia Turzii la Bors, pentru ca despre restul proiectului nici macar nu se mai aminteste.
Dincolo de aceste proiecte, parca nu eram noi daca nu aveam si un inceput de scandal: pentru lotul 2 din Autostrada Timisoara-Lugoj, spaniolii care au propus cel mai bun pret au fost descalificati fara ca CNANDR sa ofere vreo motivatie, ceea ce a starnit numeroase proteste, cu atat mai mult cu cat in presa au aparut si anunturi referitoare la o eventuala acceptare a ofertei UMB Spedition.