Fortata de criza economica prelungita din 2008 incoace, piata de transport a atins apogeul profesionalizarii, iar Mercedes-Benz a ales sa raspunda acestei nevoi de maxima eficientizare prin dezvoltarea a cate unui vehicul pentru fiecare domeniu de utilizare. Astfel, Arocs a fost conceput din start pentru a face fata unor incarcaturi deosebite, cu un consum economic. Trenul de rulare a fost reproiectat in comparatie cu noul Actros, astfel incat sa ofere o tractiune optima in functie de conditiile de operare, o greutate proprie care permite preluarea unor sarcini utile mai ridicate decat modelele concurente si un sistem de virare precis si confortabil.
Noul Arocs este oferit cu doua, trei sau patru axe, in configuratii de la 4×2 la 8×8/4 – un vehicul cu patru axe si toate rotile motoare si cele doua axe din fata viratoare. Sunt posibile configuratii cu o axa pe fata si trei pe spate sau sasiu pentru mixere de ciment, optimizat din punct de vedere al greutatii proprii, cu axa motoare tandem cu o singura roata. La acest model, axele au fost mutate fiecare mai in spate cu cativa milimetri, ceea ce a creat spatiul necesar pentru anvelope speciale cu dimensiunile 14.00 R 20 sau 12 R 24. Un alt model particular este sasiul pentru o caroserie cu descarcare pe lateral, care are doua axe frontale, iar pe spate una motoare si una viratoare.
Trei tipuri de tractiune
Pentru aplicatiile off-road, noul Arocs ofera trei tipuri diferite de tractiune integrala. Noutatea o reprezinta tractiunea auxiliara hidraulica, utila pentru autovehiculele care de regula aprovizioneaza santierele cu materiale de constructii si ocazional este nevoie tractiune sporita. Aceste modele au motoare actionate hidraulic pe butucul fiecarei roti de pe axa fata, care transforma modelele on-road in camioane cu tractiune integrala, capabile sa iasa din situatii dificile.
Cand cerintele de sarcina utila si consum redus sunt mai importante decat nevoia de tractiune, exista posibilitatea de a comanda o a doua varianta de tractiune integrala angajabila. Cu aceasta axa din fata devine motoare prin intermediul cutiei de transfer VG3000. Actionarea ei se face cand vehiculul se afla in stationare. Atunci arborele cardanic este fix in fata si in spate si se roteste cu o rata de transmisie de 1:1.
Pentru aplicatii preponderente pe teren dificil, atunci cand camionul trebuie sa urce rampe cu teren accidentat, Arocs poate fi echipat optional cu tractiune integrala permanenta (cutie de transfer VG2800 cu blocare 100%).
Pentru o tractiune optima in oricare din configuratiile in care Arocs este disponibil, o varietate de diferentiale blocabile este oferita ca standard in functie de tipul vehiculului. Acestea pot fi operate prin intermediul unui buton, intotdeauna dupa o secventa tehnica logica: blocare longitudinala, blocare a axelor motoare din spate si, in cazul in care axa fata este motoare, blocarea rotilor din fata.
…