Drumul de la o simpla idee schitata pe foaie pana la proiectarea completa a unui autocar implica multa munca si expertiza. Spiritul creativ al echipei de designeri primeste contributia inginerilor si responsabililor de productie, astfel incat rezultatul final sa nu fie doar atractiv vizual, ci sa si corespunda rigorilor tehnice. Pentru ca, pana la urma, cuvantul de ordine este eficienta. La inceputul lui martie, cu doar cateva luni inainte de lansarea oficiala a noii serii 500 Setra ComfortClass, reprezentantii presei de specialitate au avut posibilitatea de a petrece o zi in compania echipei de design EvoBus si de a se "juca" pe schite, inchipuindu-si cum ar putea arata noul autocar.
Dupa lansarea Setra 400 ComfortClass in urma cu noua ani, EvoBus anunta editia finala a seriei, cu un pachet special de echipari de siguranta si confort. Iar urmatoarea generatie ComfortClass isi va face debutul chiar in toamna, cu ocazia salonului de vehicule comerciale IAA Hanovra. Au fost necesari nu mai putin de trei ani pentru proiectarea completa a seriei 500, dar echipa de designeri a producatorului german este mandra de ceea ce a realizat. Pana la "dezvelirea" noului autocar ComfortClass, jurnalisti din toata Europa au putut creiona posibile variante ale acestuia la inceputul lui martie, impreuna cu echipa de design EvoBus de la Neu-Ulm responsabila pentru proiectarea noilor modele Setra, Mercedes-Benz si Orion.
Chiar daca pare distractiv sa te joci cu liniile si culorile, conceptia in sine este un proces foarte elaborat. De la primele schite si pana la stabilirea liniilor directoare ale designului unui vehicul dureaza aproximativ un an. Odata ce conceptul a fost aprobat de consiliul de administratie al companiei, echipa de creatie, compusa din sase membri, vine cu idei si sugestii. Pe langa inspiratie, creion si hartie, specificatiile tehnice si elementele de identitate ale produselor din portofoliu sunt, de asemenea, importante, pentru ca unul din punctele forte ale autocarelor Setra il reprezinta mentinerea valorii ridicate de revanzare in timp. Iar la acest lucru contribuie si liniile clasice, comune de la o serie de vehicule la alta.
Ideile creionate de echipa de design sunt analizate impreuna cu responsabilii departamentului de dezvoltare, precum si cu echipa de vanzari, a carei contributie include si feedback-ul primit in timp din partea clientilor cu privire la modelele actuale. De precizat insa ca niciun client nu isi poate da cu parerea asupra proiectelor aflate in lucru.