Modificarile la OG 27/2011 au fost agreate la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si, la finalul lui noiembrie, actul normativ se astepta sa plece pe circuitul extern al MTI. Fiind ordo- nanta de urgenta, sunt implicati multi avizatori, astfel ca procedura este destul de complexa. Totusi, reprezentantii MTI nu exclud ca forma finala sa fie publicata in Monitorul Oficial pana la sfarsitul acestui an, avand in ve-dere faptul ca textul de lege este scurt, simplu si la obiect.
Avem confirmarea ca licentierea autovehiculelor cu masa maxima autorizata cuprinsa intre 2,4 si 3,5 t si a celor de transport calatori cu capacitate de 8 locuri plus conducatorul auto ramane in vigoare, desi la comisiile de dialog social au fost reprezentanti ai asociatiilor patronale care s-au opus. Si de fapt aceasta a fost si principala ratiune de modificare a OG 27/2011, autoritatilor romane fiindu-le semnalata necesitatea gasirii unei forme de autorizare a acestei categorii de vehicule de catre omologii straini (cu precadere cei germani), exasperati de numarul mare de operatori care fac transport international cu masini de 8+1 locuri.
In ceea ce priveste reglementarea transportului elevilor mai sunt chestiuni de finalizat, in sensul in care se doreste stabilirea unor reguli clare privind tarifarea, la care sa se supuna toti operatorii care efectueaza servicii de transport prin curse regulate. Practic, ar trebui sa nu mai fie diferente mari intre pretul biletelor de la o companie la alta pentru acelasi tip de transport, lucru care pune oarecum in incurcatura si MTI, fiind vorba de categorii sociale care beneficiaza de subventie. In acest caz se impune insa agrearea textului de lege de catre consiliul concurentei si se mai asteapta ultimele rectificari.