Piata de autobuze noi s-a situat in 2014 la un nivel similar cu anul precedent, fiind inmatriculate – potrivit statisticilor DRPCIV – 339 de vehicule. Dupa cum se stie, lunile de varf au fost in primavara, cand s-au cumparat masiv autobuze pentru licitatia traseelor metropolitane din jurul Capitalei. Chiar daca atribuirea nu a mai avut loc in final, este bine ca majoritatea operatorilor care au investit in vehicule noi le-a si introdus pe trasee, ridicand astfel standardul de calatorie. Sa speram insa ca, indiferent de cum vor decide organizarea transportului metropolitan, autoritatile vor oferi operatorilor posibilitatea sa se foloseasca de masinile pe care le-au cumparat.
Asadar, lider de piata in 2014 pe segmentul vehiculelor de peste 22 de locuri a fost Isuzu, cu 110 unitati, secondat de carosierul roman C&I, care a livrat 98 de autobuze. Urmeaza Mercedes-Benz, cu 30 de vehicule, Otokar, cu 29, Iveco (19), Solaris (17), Beulas (12), Setra (11), Irizar (5) si Idilis (4). Temsa si producatorii chinezi BYD, Golden Dragon si Higer figureaza in statisticile DRPCIV cu cate un vehicul nou vandut.
Dupa cum se stie, pe segmentul autocarelor noi stam destul de rau. Cu exceptia catorva investitii facute de marii operatori si a altor achizitii sporadice (cate o unitate), cei mai multi transportatori s-au orientat catre second-hand-uri aduse din vest, pe principiul „ce arunca ei mai poate fi folosit cu succes la noi“. Dar, avand in vedere nivelul pietei, si mai ales al tarifelor, deocamdata, asta e. Astfel, in intervalul ianuarie-decembrie 2014 au fost inmatriculate 917 vehicule rulate, cu 22% mai multe decat in perioada similara din 2013. Setra a batut toate recordurile, cu 213 unitati reinmatriculate in Romania. Urmeaza la mica distanta Mercedes-Benz, cu 191 de vehicule, apoi MAN (109), Iveco (79), Renault (64) si Volvo (59).
Piata de microbuze a fost revitalizata in 2014 de achizitiile de vehicule scolare, astfel ca a crescut cu aproape 40% fata de anul precedent. Astfel, au fost inmatriculate 1.097 de unitati, dintre care doar putin peste 100 au fost microbuze rulate. Prima pozitie a fost ocupata de Opel, cu 466 de vehicule, urmat de Mercedes-Benz (342) si Volkswagen (120). La mare distanta incheie anul Ford (14 unitati), Iveco (13), Renault (10), Karsan (3) si Arobus (una).