Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

RATB infirma zvonurile negative si priveste cu optimism spre viitor

Bucurestenii au fost luati prin surprindere, la sfarsitul lui mai, cand in autobuzele RATB au fost afisate mesaje dezinformatoare prin care se anunta desfiintarea Regiei. Directorul general Vincentiu Antonescu a infirmat aceasta posibilitate, aratand ca cel mai probabil au fost „fluturasi“ distribuiti de unii sindicalisti. Operatorul de transport public din Capitala este implicat in prezent in procesul – ce-i drept, anevoios – de transformare in societate comerciala si vizeaza in perioada urmatoare promovarea transportului in comun si optimizarea incasarii banilor aferenti serviciului prestat.
 

Tranzit: Cum comentati „stirea“ privind desfiintarea RATB?
Vincentiu Antonescu: Nici nu se pune problema de asa ceva. Nu este vorba de desfiintare, ci de un proiect de reorganizare, la care se lucreaza in prezent, in vederea eficientizarii activitatii noastre. Aceasta afirmatie, la fel ca si cea referitoare la problemele de siguranta ale autobuzelor RATB, nu sunt adevarate. Oricum, ii asiguram pe calatori ca toate vehiculele sunt zilnic verificate, tocmai pentru ca nu ne asumam niciun fel de riscuri.

Ce masuri ati luat in urma acestor atacuri?
Dupa actiunea de protest din 25 mai, alaturi de reprezentantii sindicatelor din RATB, am avut o intalnire cu primarul Capitalei, pentru a dezbate toate problemele cu care ne confruntam. Este adevarat ca s-a ajuns intr-un punct mai dificil, din cauza aprobarii cu intarziere a bugetului pe 2015, in aprilie 2015. Nestiind pe ce bani sa ne bazam am facut estimari pentru fiecare sector si in limita banilor disponibili am demarat achizitii prin licitatie pentru piese si componente pentru toate tipurile de vehicule din parc. La autobuze este mai simplu, intrucat avem un singur furnizor si chiar in perioada urmatoare vor veni piesele de origine Mercedes-Benz. La tramvaie sunt mai multi furnizori si aici se fac contracteseparate de achizitie. De asemenea, mai sunt de facut lucrari la calea de rulare a tramvaiului, care intra in sarcina Primariei Capitalei. In acest moment 60% din reteaua de sine este modernizata si se asteapta electrozii pentru efectuarea operatiunilor de reparatii acolo unde se impune.
Obiectivul principal este de a repara si intretine vehiculele aflate in acest moment in exploatare, inclusiv cele 700 de autobuze ramase dupa reducerea numarului acestora.
Este adevarat ca diminuarea numarului de vehicule a dus la o crestere a gradului de incarcare, cu efect negativ asupra confortului pasagerilor, astfel ca nu este exclus ca parcul utilizat sa fie crescut usor. Acum, vara, va fi mai simplu, intrucat este perioada de concedii. Este binecunoscut faptul ca in momentul in care mijloacele de transport sunt aglomerate este mai greu de facut si control, astfel ca mentinerea unui grad de incarcare rezonabil al autobuzelor reprezinta o prioritate. Din pacate, Primaria Capitalei nu are de unde sa suplimenteze fondurile alocate transportului public, dar nici nu aproba cresterea pretului biletelor, …

Articole similare

Ad