Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutia in fata „atacurilor” produselor alternative de transport: Ticketing online si munca in echipa

Adaptarea la cerintele pietei este esentiala, insa, cum lucrurile evolueaza foarte rapid, este dificil de tinut pasul. Succesul noilor servicii alternative de transport, aparute in ultimii ani, consta in tehnologizare si digitalizare. In agitatia cotidiana, pasagerul este dependent de telefon mobil, tableta si internet, si doreste sa isi planifice totul rapid si cu cat mai putin efort. Chiar daca procentul achizitiei de bilete de calatorie online este inca destul de redus in Romania raportat la numarul total de pasageri, in special pe liniile nationale, operatorii isi dau seama ca trebuie sa se alinieze la aceasta tendinta a pietei si au investit deja in programe care sa le gestioneze vanzarile si sa ajute la optimizarea gradului de incarcare a autocarelor.
 

Dezvoltarea sistemului online de rezervare de bilete a fost demarat la Atlassib inca din 2000, pe fondul extinderii retelei de linii internationale si prezentei in 14 tari, cu 270 de agentii de vanzare de bilete. In 2010-2011 s-a trecut la a doua etapa de dezvoltare a sistemului de rezervare si chiar a existat si o incercare de colaborare cu Eurolines Romania, care insa a esuat. „Si aceea a fost tot o dovada ca transportatorii romani nu pot lucra impreuna, dar poate ca acum, in ceasul al doisprezecelea, se va face ceva si operatorii vor strange randurile”, apreciaza Daniel Micu, fost director general Atlassib.
Din 2011, programul de rezervare a fost pus la dispozitia tuturor agentiilor partenere si de atunci a fost dezvoltat incontinuu, fiind adaugate functii sau module suplimentare, conform nevoilor curente. La inceputul lui 2016 a inceput dezvoltarea celui de-al treilea program de rezervari, care probabil va fi finalizat si implementat spre finalul acestui an.
„Sistemul de rezervari online si-a dovedit pe deplin utilitatea de-a lungul timpului, pentru ca aduna toate datele din vanzari si le transmite spre departamentul financiar-contabil, face legatura intre agentiile proprii si cele partenere si permite adaptarea in timp real a flotei de transport. Este necesara existenta unui program care sa fie functional non-stop, pentru coordonarea celor 120 de autocare aflate in permanenta in circulatie, dar si pentru a permite vanzarea si incasarea banilor pe bilete la orice ora.“

Pasagerul roman nu are inca incredere in sistemul online
Vanzarile de bilete online reprezinta la Eurolines 3,2% din total, ceea ce este la ora actuala un procent bun intre companiile de transport international din tara. Nu este vorba de faptul ca pasagerii pe acest segment nu sunt familarizati cu sistemul, ci poate mai degraba este vorba de increderea in platforma, …

Articole similare

Ad