Desi vanzarile de autobuze si microbuze au fost in crestere in primele noua luni ale anului comparativ cu perioada similara din 2017, parcul auto national este imbatranit comparativ cu acum doi ani, consecinta clara a puterii de cumparare si a faptului ca operatorii s-au orientat cu precadere catre vehicule second-hand
Numarul operatorilor de transport persoane s-a mentinut relativ acelasi in ultimul an, cu 3.618 operatori licentiati la 1 septembrie 2018 pentru transport rutier international de persoane in numele unui tert, fata de 3.818 in septembrie 2017. Bucurestiul ramane in topul judetelor cu cele mai multe companii de transport (255), urmat de Prahova (197), Constanta (162), Mures (135) si Iasi (133). Pe ultimele locuri se situeaza Covasna (38 de operatori licentiati), Teleorman (39), Tulcea (39), Harghita (40) si Arad (42).
Parcul auto national s-a mentinut si el constant, la 1 septembrie 2018 fiind inregistrate in evidentele Autoritatii Rutiere Romane 27.693 de vehicule cu copii conforme valabile. Din punct de vedere al impartirii pe judete, ordinea este similara: pe primul loc este Capitala, cu 3.230 de vehicule licentiate, urmata la distanta de Prahova, cu 1.368, Constanta (1.255), Arges (1.251) si Iasi (1.077). Cele mai putine autovehicule de transport calatori sunt licentiate in Tulcea (214), Covasna (236), Ialomita (255), Teleorman (274) si Mehedinti (284).
Din totalul operatorilor licentiati, 325 fac transport prin servicii regulate, utilizand o flota de 2.900 de autobuze.