Desi activeaza pe o piata din ce in ce mai instabila, pe baza unor contracte clare de export si prin importuri luate de pe bursa, compania baimareana Polsino Trans reuseste sa se opuna tendintei generale de scadere a preturilor impusa de reducerea masiva a volumelor de transport. In acelasi timp, reprezentantii companiei se vad nevoiti sa nu se arunce in achizitii masive care sa destabilizeze raportul venituri-cheltuieli, si nici in parteneriate cu orice casa de expeditii, datoriile de 50.000 de euro acumulate in ultimii cinci ani (nerecuperabile vreodata!) obligandu-i la efectuarea unui slalom mult mai atent printre teparii de pe piata.
Demarata in 1994 ca afacere de familie, Polsino Trans efectueaza in prezent transport international de marfa generala si cu temperatura controlata. „Cursele sunt preponderent catre Franta, Anglia si Germania, pe baza unui contract de export de ambalaje pentru o fabrica, returul fiind asigurat de pe bursa. Facem si transport intern, insa doar cand venim acasa si ducem marfa la destinatie”, a punctat Ovidiu Neamtu, coordonator de transport Polsino Trans, explicand ca deseori apeleaza si la grupaje, ca o solutie banoasa de eficientizare. „De obicei mergem incarcati 100%, insa daca suntem anuntati de client ca ocupa doar o parte din podea, cu acceptul lui, incarcam si alta marfa”, a spus Ovidiu Neamtu, subliniind ca singurele probleme ale acestei activitati reies din stabilirea termenelor de livrare. „Trebuie sa ai grija cum acorzi aceste termene. Daca promiti unui client ca-i duci luni un palet si ajunge miercuri pentru ca ai mai prins alti paleti pe drum, cu pret mult mai bun, a doua oara nu te mai cauta.”
Pentru Polsino Trans cursele sunt fixe, cele mai dificile fiind cele din Franta. „Avem avantajul ca stim exact de unde sa achizitionam combustibilul cel mai ieftin, atat in Franta, cat si in tranzitul pe Austria, mai ales in situatia in care cheltuielile au crescut foarte mult, in principal cele cu motorina. Si, chiar daca pe piata libera am reusit sa mai urcam preturile, la contractele pe termen lung tarifele sunt aceleasi ca acum patru ani”, a spus reprezentantul companiei, completand cu faptul ca in 2008 a fost nevoit sa-si retraga camioanele din Comunitate.
O piata nesigura, cu preturi in scadere
In opinia reprezentantului Polsino, problema pietei actuale consta in lipsa stabilitatii. „In 2011 piata a fost mult mai echilibrata pentru noi, lucrand cu fabrica la preturi foarte bune. Astfel eram asigurati la export, iar importuri se gaseau usor, la preturi convenabile. Insa anul acesta volumele si preturile au fost la pamant. Totusi, am mers tot timpul, fara sa tinem camioanele in curte, chiar daca a fost mult mai greu sa gasim curse”, a spus Ovidiu Neamtu, explicand si faptul ca nu mai lucreaza cu case de expeditii infiintate dupa 2010. „In ultimii cinci ani am avut pierderi de 50.000 de euro, suma pe care nu o mai putem recupera. …