Transportul de bauturi poate fi considerat o activitate de nisa, care, chiar daca nu este neaparat extrem de rentabila, poate asigura oricarei firme care lucreaza direct cu producatorii din tara, un volum minim care sa-i confere un confort pe termen lung. Pentru carausul bucurestean Blue River, cursele primite initial prin casele de expeditii, si mai apoi direct de la doi dintre marii producatori de bauturi, i-au asigurat inca de la inceput dezvoltarea intr-un ritm sanatos, cu principii bine puse la punct privind punctualitatea, calitatea vehiculelor si echiparea acestora, dar si modul de gestionare a retururilor de ambalaje sau de paleti.
Insa acum transportul dedicat bauturilor mai reprezinta numai 30-40% din activitatea companiei, pe de o parte din cauza scaderii volumelor producatorilor, iar pe de alta, datorita mirajului transportului intracomunitar, care poate fi facut la preturi mai rentabile, ce pot sustine in acelasi timp si o continuitate a investitiilor in vehicule noi.
Dupa doi ani de activitate in domeniului constructiilor, transportul dedicat bauturilor a oferit solutia de dezvoltare, incepand cu 2002, a companiei bucurestene Blue River. „Pana in 2007-2008, circa 90% din activitate se desfasura cu un producator de bauturi racoritoare si ape minerale. Am crescut impreuna cu acesta, in 2008 adaugandu-se un altul, de bauturi alcoolice“, a spus Alexandru Paun, managerul companiei, precizand: „in vara lui 2008 se gaseau foarte greu camioane, fiind perioada de varf de dinainte de criza. Si, pentru ca nu aveam disponibile suficiente masini, am apelat la subcontractori.“
Dupa cresterea din 2013-2014 a volumului de transport intracomunitar, in defavoarea celui intern, Blue River mai aloca in prezent transportului de bauturi numai 30-40% din parcul format din 50 de vehicule, intre care patru camioane mai mici de 3,5 t util, 7 si 8 t, pentru distributie. „Cei doi producatori imi ofera incarcari zilnice. In plus, transportam si materii prime, respectiv ducem in zona de productie preforme (eprubetele din care se fac PET-urile)“, a punctat Alexandru Paun, subliniind ca transportul de bauturi se efectueaza de la fabrici catre key accounts (platforme ale Kaufland, Lidl s.a. si distribuitori) sau intre depozite. „Partenerii nu ne-au impus vreo conditie speciala privind transportul de bauturi, desi la un moment dat ni s-a solicitat autorizatie sanitara pentru semiremorca. De asemenea, camioanele trebuie sa aiba o prelata speciala (cu certificat XL), cu intarituri (chingi lipite suplimentar pe prelata). In Romania nu am fost controlati la aceste echipari, insa pe international, da“, a punctat Alexandru Paun, subliniind ca, in ultima perioada, clientii au devenit mai pretentiosi, incepand sa faca anumite selectii, de la controlul starii tehnice si al aspectului camionului, la cel al prelatei.
Clientii mari ofera volume si termene exacte de plata
Volumele de transport de bauturi nu au fost reduse in ultimii ani numai din pricina orientarii parcului …