Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ultimatum pentru rezolvarea problemei diurnei

Pe 19 mai, o delegatie a APTE 2002 a participat la lucrarile parlamentare ale Comisiei de Buget-Finante, unde s-au discutat amendamente pe forma proiectului de Cod Fiscal. In plenul comisiei nu a fost adusa in discutie si problema recalificarii ca venit de natura salariala a diurnelor achitate soferilor din transportul international de marfuri, din cauza discutiilor aprinse pe tema PFA si PFI. Transportatorii au avut insa intalniri separate cu secretarul de stat in Ministerul de Finante si cu presedintele Comisiei de Buget-Finante, iar concluziile au fost pozitive, in interesul transportatorilor. Si primul-ministru a promis ca „problema transportatorilor“ va fi rezolvata pana la mijlocul lunii, prin armonizarea prevederilor din Codul Fiscal cu cele din Codul Muncii.
 

Amnistia acordata transportatorilor pe tema diurnei soferilor este valabila pana la 1 iunie, insa, in opinia lui Decebal Popescu, director general Cartrans, ANAF nu va reincepe controalele vizand diurna, mai ales ca la nivel de Guvern, unde au avut loc consfatuiri intre membrii Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei si reprezentantii autoritatilor, in frunte cu primul ministru Victor Ponta, problema s-a pus foarte transant. „Domnul prim ministru le-a dat ragaz ministrilor Muncii si Finantelor doua saptamani sa rezolve problema. Dar daca se rezolva si in patru saptamani tot e bine“, a afirmat acesta, declarandu-se optimist privind rezolvarea problemei diurnei, dar si nemultumit, in acelasi timp, de faptul ca, de cand au inceput discutiile cu autoritatile, transportatorii au fost trimisi de la o institutie la alta, in conditiile in care, daca ar fi existat un dialog direct, institutional, intre Ministerul de Finante si Ministerul Muncii, situatia putea fi rezolvata mult mai repede.
Din informatiile primite de la reprezentantii Guvernului, la Ministerul Muncii se lucreaza intens la traducerea din legislatia europeana a unor norme care se pare ca vor clarifica acest aspect, bineinteles, in concordanta cu precizari aduse si in Codul Fiscal. „Cea mai simpla rezolvare a problemei noastre ar fi o reglementare speciala, de genul celor pentru personalul navigant din marina sau aviatie. Atunci totul ar fi clar. Sau macar sa «puna o virgula» in legea speciala deja existenta pentru categoriile ante-mentionate si sa scrie acolo negru pe alb «si soferii care lucreaza in transport international». Abia dupa ce Ministerul Muncii stabileste daca soferul poate fi platit cu diurna, cei de la Finante vor sti cum sa abordeze problema din punct de vedere fiscal. Noi nu facuseram presiuni majore la Ministerul Muncii, am mers numai la Finante, crezand ca acolo e problema, pentru ca situatia din 2014 a aparut in urma unor controale ANAF, nu de la ITM, dar o sa continuam demersurile“, a afirmat Decebal Popescu, coordonatorul grupului de dialog a majoritatii asociatiilor transportatorilor romani cu autoritatile statului, cu mandat exclusiv pe problema diurnelor si a accizei la carburanti.

Articole similare