Corsarul Rosu a intrat la inceputul anului pe piata de transport international cu prelate, achizitionand cinci autocamioane MAN si 10 Scania, acestea din urma, cuplate cu semiremorci Mega Varios de la Schmitz, fiind livrate la inceputul lunii trecute. Cunoscuta mai ales ca ofertant de produse si servicii pentru constructii, Corsarul Rosu reincepe astfel, dupa o pauza lunga, transportul cu prelate, si, fiind implicata in 5-6 domenii de activitate, se asteapta la o crestere cu 20-25% a cifrei de afaceri fata de 2014, desi piata in general nu va creste.
Ion Rosu, proprietarul companiei, a avut inca de anul trecut initiativa de a face transport international, iar acum are deja contracte sau angajamente cu parteneri externi pentru toate cele 15 camioane si „speram sa nu ne oprim aici“.
Corsarul Rosu face mai ales transport intracomunitar in toate tarile din vestul Europei, in special in Elvetia, deoarece are contract cu Berger, partener Red Bull, care are fabrica acolo.
Pentru cele cinci MAN cumparate anterior martie a fost prima luna completa de activitate si atunci fiecare a ajuns la 11.000 km, o medie buna, care ar putea creste in urmatoarea perioada a anului, asa cum considera Ion Rosu. Dar dezavantajul la transport intracomunitar e ca se pierde controlul asupra masinilor. „Cand am inceput proiectul am vrut sa facem transport de componente auto din Romania in vestul Europei si retur, astfel ca vehiculele urmau sa vina macar o data pe luna in tara. Dar nu am reusit sa facem asta si am decis ca, decat sa stau in umbra unei case de expeditii din Romania, mai bine lucrez cu o companie germana.“
Apoi firma a incheiat contracte cu noi clienti si de aceea s-a impus extinderea parcului cu cele 10 Scania, din care cinci vor fi pentru un contract si cinci pentru un altul. Iar intentia directorului general al firmei este sa aiba cat mai putini clienti, care sa beneficieze de camioane dedicate, si sa nu apeleze la burse.
Configuratii intre preferintele soferilor si cele ale patronilor
Cu ocazia livrarii de luna trecuta, Ion Rosu a declarat ca a avut numeroase intentii de a achizitiona vehicule Scania, „dar mi s-au parut mereu scumpe, iar finantarile nu erau adecvate, plus ca intrasem in rutina de a cumpara Volvo si primeam de acolo orice configuratie vroiam si serviciile adecvate, inclusiv brokeraj in asigurari, astfel ca greu mai vedeam alte oportunitati“.
Dar anul trecut, cand managerul Corsarul Rosu si-a propus sa reintre pe piata de transport international, Scania a venit cu o oferta buna de pret si conditii de finantare si astfel s-a semnat contractul. Singura problema a fost termenul de livrare cam mare, de circa trei luni.
Cele 10 masini 4×2 din Seria R reprezinta, asa cum arata Ion Rosu, „un compromis intre ce vrea un sofer «scaniot» – motor puternic, cabina spatioasa – si ce vrea un patron – eficienta si consum redus“.
Concret, ele au cabina R Highline, motor de 410 CP, despre care producatorul spune ca este cel mai economic pentru …