Piata auto a inceput sa-si revina in ultimul timp dupa prabusirea cauzata de criza ecocomica, si odata cu ea si transportul de autovehicule. Germania si Franta in special, care oricum au cele mai mari vanzari din Europa, absorb volume suficiente pentru a putea spune ca perioada dificila a trecut, dar si in celelalte tari, inclusiv Romania, situatia este imbucuratoare, astfel ca piata comunitara in ansamblul ei poate fi socotita stabila, cu o usoara tendinta de crestere.
In aceste conditii, firma sibiana Car Logistic Company, care face transport de masini in special in Franta, a inregistrat in 2014 un an bun, iar de la 2015 se asteapta sa fie si mai bun si ca cifra de afaceri, si ca profit. Drept pentru care este programata innoirea intregii flote incepand cu 2016.
Car Logistic Company si-a inceput activitatea in 2010 – dar directorul sau general, Florin Mincu, are o experienta de peste 15 ani in transportul de autoturisme – cu o flota de opt autospeciale, din care patru preluate de la o alta firma si patru achizitionate de la o societate de leasing si provenite din reposesii. In prezent compania are 11 ansambluri formate din autotractoare DAF (patru) si Mercedes-Benz (sapte) cu semiremorci EuroLohr avand capacitatea de 9-10 autoturisme.
Cel mai vechi camion al sau a ajuns la 850.000 km, in conditiile in care fiecare dintre ele parcurge anual 150.000-160.000 km, „o medie buna, dar realizata in Comunitate: in Romania nu se poate ajunge la aceasta valoare“.
Asa cum arata Florin Mincu, in transportul de masini autotractoarele pot fi folosite eficient pana la circa un milion de kilometri, iar platformele, pana la doua milioane de kilometri, astfel ca firma sibiana isi propune ca pana la finalul lui 2016 sa innoiasca, daca nu tot parcul, macar camioanele, „pentru ca de aici vine valoarea adaugata a unei firme de transport, din innoirea flotei“. Iar camioanele vechi vor fi returnate importatorilor ca avans pentru cele noi.
O noua achizitie asteapta clarificarea legilor din Germania si Franta
De altfel, Car Logistic a lansat deja o precomanda pentru alte doua autotractoare cu semiremorci specializate, dar tranzactia a fost deocamdata blocata pana se va clarifica le- gislatia din Franta si Germania. „Vrem sa vedem exact ce inseamna salariul minim din Germania, daca se accepta sau nu diurnele in calculul acestuia. Sigur ca soferii vor trebui sa aiba salariul la nivelul minim din Germania, deci nu se va renunta la lege, mai ales ca oricum Germania si Franta propun legile din Comunitate si vor face cum e mai avantajos pentru ele. Cred ca ce fac acum Germania si Franta este un abuz, dar macar sa se ia in calcul diurna, ca sa putem face fata“, este de parere Florin Mincu.
Pentru cele mai multe firme de transport, mai ales de transport specializat, cum face si Car Logistic, soferii sunt deja platiti cu cel putin 60 de euro/zi, astfel ca mari schimbari nu au aparut in activitatea firmei. Documentele cerute de autoritatile din Germania sunt puse in ordine …