Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reducerea consumului si ancorarea marfurilor, principalele directii de dezvoltare

Deoarece in ultimii ani interesul producatorilor de semiremorci s-a indreptat mai ales in directia oferirii de noi servicii, sisteme de management al flotei sau componente sub propriul logo, si mai putin spre lansarea de produse complet noi, am vrut sa aflam de la Roland Klement, membru al Bordului Schmitz Cargobull si responsabil cu cercetarea si dezvoltarea, care sunt prioritatile pe termen scurt ale departamentului pe care il conduce si cat de departe se mai poate merge cu inovatiile in ceea ce priveste semiremorcile
 

Acesta a punctat faptul ca ceea ce conteaza cel mai mult este reducerea consumului de carburant: chiar si scaderea greutatii proprii a vehiculelor are ca finalitate tot scaderea consumului, deoarece o analiza a pietei arata ca numai 20% dintre ele merg incarcate la capacitate, si pentru celelalte e nevoie mai ales de spatiu. „Pana anul trecut am dezvoltat mult aerodinamica, am introdus flapsuri spate, panouri laterale s.a., dar din nefericire clientii nu prea au fost interesati de ele pentru ca, desi nimeni nu pune la indoiala capacitatea lor de a reduce cu 2-3% consumul de carburant, deteriorarea lor impune o investitie mare in piese de schimb, si astfel se pierd banii economisiti prin scaderea consumului.“
Pe de alta parte, sunt si sisteme pe care clientii le comanda si pentru care vanzarile au crescut, deci se va lucra in continuare la ele pentru a scadea consumul si in general costurile de exploatare.
In ceea ce priveste inovatiile pentru cresterea sigurantei, semiremorcile Schmitz inglobeaza deja tehnologie de ultima generatie, EBS, ABS, Roll Over Prevention, iar daca se va ajunge la vehicule autonome unele sisteme, ca cel de detectare a obiectelor sau pietonilor aflati in unghiul mort, se vor dezvolta si mai mult, vor fi si mai multe camere care sa monitorizeze ce se intampla in jurul camionului si va fi nevoie si de o interfata pentru a transfera informatiile de la camion la semiremorca, este de parere Roland Klement. „Si acesta este un alt aspect la care lucram deja.“
Mai multa siguranta inseamna si o ancorare mai buna a marfurilor, iar Schmitz ofera tot mai multe posibilitati de a face asta. Astfel, prelatele au acum o podea speciala, cu frictiune mai mare, care presupune forte mai mici pentru ancorarea incarcaturii, deoarece aceasta se prinde mai mult sau mai putin singura, si astfel se simplifica si munca soferului.
Schmitz va lansa in curand caroserii frigorifice pentru vehicule de pana la 5,5 t, pe o linie complet noua, deoarece vrea sa-si sprijine clientii in a avea grija de lantul frigorific de la centrul logistic pana la consumatorul final.
Iar in faza de pre-dezvoltare se afla hibrizii, unde in semiremorci exista baterii care stocheaza energia recuperata la franare.
Compania are centre de dezvoltare si in Lituania si China, nu doar in Germania, pentru a concepe aplicatii destinate pietelor locale, si intre ele exista o cooperare stransa si schimburi frecvente de experienta, in ciuda faptului ca dezvoltarile sunt diferite, in functie de cerintele legislative si ale lantului logistic. Astfel, in China sunt vehicule mai lungi si mai grele, si exista multe firme foarte mici, cu un singur camion si cu resurse financiare reduse, ceea ce exclude dezvoltarile tehnologice, pe cand in Europa se pune accept pe distributia cat mai rapida a marfurilor, ceea ce creste complexitatea vehiculelor.
Dintre produsele deja existente si la a caror imbunatatire se lucreaza inca, Roland Klement a mentionat axele proprii Rotos, disponibile de 15 ani, care echipeaza acum 90-95% din productia Schmitz, agregatul frigorific lansat in 2014 si sistemele telematice, care au circa 10 ani si care ridica provocarea de a fi pregatite pentru toate softurile de pe piata.
In ceea ce priveste tipurile principale de vehicule din portofoliu, pentru semiremorcile frigorifice nu vor mai aparea noi tehnologii, ci se intentioneaza un control cat mai bun al temperaturii si posibilitati mult mai complexe de transport multi-temperatura, iar pentru prelate manevrarea trebuie sa devina tot mai usoara si vor mai aparea unele optimizari, chiar daca in pasi mici, dar sistemele telematice vor suferi dezvoltari importante.
Investitiile Schmitz in R&D difera de la un segment la altul si pot fi si de 1% din cifra de afaceri, dar si de 10%, pentru dezvoltarea softurilor.

Articole similare