Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tin curierii romani pasul cu cresterea pietei de e-commerce?

Comertul online din Romania a inregistrat in 2016 cea mai mare crestere din UE, de 45% (peste doua miliarde de euro), cu varfuri de Black Friday, cand unele magazine au vandut intr-o singura zi cat intr-o luna, dar si de Craciun. Aceasta explozie a pietei s-a reflectat si in amplificarea activitatii curierilor care, desi s-au bucurat de cresterea volumelor, s-au confruntat cu o presiune accentuata pe resursele umane, oferind pe alocuri servicii logistice mai putin calitative. Dar, asa cum a reiesit din discutiile purtate in cea de a patra editie a Courier & Postal Services Forum, organizate de Govnet Conferences, jucatorii din Romania incearca sa se adapteze si sa remedieze lucrurile din mers si sa vina in intampinarea clientilor nu neaparat cu solutii ieftine, ci mai degraba calitative, asteptand ca vreodata sa se ajunga si la noi sa se livreze door-to-door cu ajutorul dronelor sau, ca in filmele SF, cu ajutorul robotilor.
 

Anul trecut a reprezentat un punct de referinta pentru comertul online romanesc, care la randul sau aduce peste 50% din ocuparea pietei de curierat. „Lumea se indreapta catre magazinele online, pentru ca, pe de o parte, are astfel acces la o gama variata de produse, iar pe de alta, e mai comod si preturile sunt mai bune“, a punctat Florinel Chis, presedintele Asociatiei Magazinelor Online.

Volumele cresc, preturile scad
In ceea ce priveste tendintele de pe piata europeana, Lucian Aldescu, CEO DPD Romania, subliniaza ca in continuare se mentine in top e-commerce-ul B-to-C, care pana in 2025 ar putea sa se dubleze ca volum, cu inca 4,5 miliarde de colete. O alta tendinta spre care e orientata piata actuala este Last Mile, o idee care si in Romania incepe sa prinda radacini. „Detinem in Europa 14.000 de puncte de ridicare a produselor, dar in SUA s-a ajuns si la solutii de tip «omul de la bloc», «omul de la magazin» etc.“, a precizat Aldescu. Acesta a explicat ca piata se orienteaza acum si catre fast delivery. „In viitor toata lumea va oferi livrare in 24 de ore, atat firmele de curierat, cat si postele sau alti mari jucatori de pe piata. Sigur vor aparea noi jucatori mici cu acest tip de initiativa.“ De asemenea, alte directii actuale se refera la comenzile online de alimente, la logistica urbana, care in marile orase a devenit extrem de complicata si de restrictiva, dar si la e-market, o piata care a inceput sa creasca enorm. „In Europa, pe locul al treilea se afla acum Alegro, cu o cota de 3%, pe locul secund e eBay (7%), iar in frunte Amazon (27%). In SUA, 50% din e-commerce apartine Amazon“, a mai spus Aldescu, subliniind ca piata de curierat trebuie, pentru eficientizare si identificarea de noi modele de business, sa colecteze „big data“, respectiv informatii despre destinatari si dorintele acestora.
Piata insa se orienteaza si catre utilizarea robotilor in livrari, care, in opinia CEO-ului DPD Romania, cu greu vor inlocui livrarea usa la usa facuta azi de curier. „In Franta deja am obtinut o licenta de zbor pentru drone …

Articole similare