Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociatiile de transport rutier din cinci state UE se unesc pentru a avea o voce mai puternica la Bruxelles

Partea de vest a Europei, adunata in jurul Aliantei Rutiere, este acum putin mai puternica, deoarece vorbeste printr-o singura voce. Astfel, incepand cu 7 octombrie, trei dintre principalele asociatii de transport rutier din Suedia, Norvegia si Danemarca (NLA), Germania (BGL) si Franta (FNTR) sunt prezente la Bruxelles printr-un birou comun, dupa cum arata Uomini e Trasporti. Confruntandu-se cu ambasadorii celor cinci tari si prezentandu-se in fata reprezentantilor politici ai institutiilor UE, liderii celor trei asociatii au aratat motivele si intentiile acestei initiative. Florence Berthelot, director general al FNTR, a explicat ca „cele trei federatii isi vor consolida cooperarea in a promova in urmatorii ani instituirea unui regim de concurenta echitabil, intr-un cadru care tine cont de schimbarile climatice si de siguranta rutiera”.

Omologul sau din BGL, Dirk Engelhardt, a subliniat ca cele trei asociatii vor apara „o pozitie comuna fata de institutiile europene, pentru a garanta obiectivul ambitios de prosperitate si durabilitate, dar si pentru a incepe construirea unei noi imagini a transportului rutier in Europa”.
Presedintele NLA, Erik Östergaard, a subliniat oportunitatea de a vorbi cu o voce mai puternica la Bruxelles pentru a-si atinge obiectivul „de a avea o piata europeana de transport rutier fara dumping social, in masura sa garanteze respectarea drepturilor sociale fundamentale, dar si sa dezvolte un control mai eficient al legilor existente".
Evident, usa este deschisa si altor asociatii din alte tari care au interes sa se alature initiativei.
In cadrul evenimentului, eurodeputatul Ismail Ertug (S&D) a prezentat, de asemenea, stadiul negocierilor in ceea ce priveste Pachetul Mobilitate. Aceasta este o legislatie dificil de elaborat, dupa cum a explicat el, deoarece pana in prezent UE „nu a rezolvat cu adevarat” problemele acestui sector, mai ales in ceea ce priveste timpii AETR si efectuarea pauzei saptamanale in cabina.

Articole similare

Ad