Industria auto, logistica si piata transporturilor din Romania au impreuna peste 350.000 de angajati si un aport de aproape 18% din PIB. Pentru a se dezvolta in continuare, aceste sectoare au nevoie atat de o infrastructura rutiera si feroviara corespunzatoare, cat si de forta calificata de munca si de o piata locala puternica, in conditiile in care uzinele auto mizeaza pe export, iar 80% din camioanele noi vandute local transporta in Europa de Vest. Pe langa minusurile evidente, Romania ofera perspective atragatoare pentru investitori si avantaje certe, scolile duale si pregatirea oamenilor care vor lucra in productie reprezentand criteriul principal pentru care vom fi preferati sau eliminati de pe harta investitiilor, dupa cum s-a aratat in cadrul conferintei ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018.
Forta de munca poate reprezenta un factor decisiv in discutia cu un posibil investitor, dat fiind faptul ca acesta are nevoie de sute sau chiar de mii de muncitori pentru a porni o noua unitate de productie. „Procesele de selectare a locului unde va fi realizata investitia se desfasoara ca o analiza a locatiei. Utilizam un serviciu care analizeaza oportunitatea investitiilor intr-o anumita tara – vorbim de Polonia, Cehia sau Slovacia – in ideea de a castiga un anumit client. Cea mai importanta tema de cercetare se refera la locurile de munca, la disponibilitatea lor si la calificare“, explica Razvan Iorgu, general manager al CBRE Romania.