Desfasurata in jurul ideii de „Transport al Viitorului“, caravana Scania din 2018 a ajuns in septembrie la sediul importatorului din Brasov, apoi la Rolex Suceava, Scania Luncani, Pitesti si Bucuresti si LKW Store Craiova, iar luna aceasta va poposi la sediile din Bacau (pe 5 octombrie), Oradea (9 octombrie), Sibiu (19 octombrie), precum si la Expo Arad (pe 12 octombrie). Ca in fiecare an, sunt asteptati transportatori, soferi si pasionati de camioane si automobile, care vor avea ocazia sa se familiarizeze mai bine cu ceea ce inseamna condus responsabil si cu reducerea impactului pe care transportul de marfuri il are asupra mediului, aspecte strans legate de consumul de carburant.
Proiectul „Transportul Viitorului” a inceput printr-o serie de filmulete educative dedicate publicului din domeniu. In acest sens a fost organizat un concurs, doritorii trebuind sa parcurga traseul pregatit de organizatori pentru a primi o vesta Scania ce poate fi personalizata sau marele premiu extras prin tragere la sorti, o excursie de doua zile la Porsche Track Experience in Istanbul, unde vor putea fi testate toate modelele Porsche pe o pista de Formula 1.
Iar in Brasov, Cluj-Napoca, Bucuresti, Bacau si Arad, soferii de toate varstele au fost sau sunt asteptati la Scania Driver Competitions, cea mai mare intrecere din lume dedicata soferilor profesionisti. Trecand de probele teoretice si practice, fiecare dintre cei cinci castigatori ai semifinalelor, pe langa calificarea in etapa nationala, va primi un CEC in valoare de 1.000 de euro net si o invitatie pentru doua persoane la finala nationala ce va avea loc pe 4 mai 2019. Iar castigatorul marii Finale din Suedia, de pe 25 mai 2019, va primi un camion Scania in valoare de 100.000 de euro.
De la caravana nu au lipsit bucatele traditionale, ritmurile pop-rock ale formatiei Zavera si o expozitie interactiva despre energii regenerabile.
Partenerii Scania la acest eveniment sunt OMV, Bridgestone, CTEtrailers, Krone, Meiller, Porsche si IFPTR.
Noul director general Scania va pune si mai mult accent pe service
Participarea la evenimentul din Bucuresti ne-a oferit ocazia de a-l cunoaste pe noul managing director Scania Black Sea Unit (Romania si Bulgaria), Benoit Tanguy, care are si formatie tehnica, nu doar diplome de management si vanzari, deci intelege cat se poate de bine cat cantareste personalul din service in activitatea unui importator de camioane si in relatia cu clientii.
De altfel, acesta a si declarat ca „misiunea mea este sa cresc afacerea de camioane si mai ales de service de camioane si sa fiu flexibil la cererile clientilor. Pentru ca nu toate vehiculele sunt implicate in aceleasi activitati, ele au nevoi diferite de intretinere si reparatii, iar noi trebuie sa adaptam service-ul la nevoile clientilor. Vom face asta investind mai mult in training pentru personal si in atragerea de oameni noi – desi e dificil in Romania.“
Dupa experienta in service si vanzari in cadrul unei alte marci auto, Benoit Tanguy a inceput sa lucreze la Scania in Franta ca director regional si a urmat in acelasi timp cursurile unei universitati din Suedia. Iar dupa 10 ani ca manager de vanzari de camioane, autobuze si motoare marine a acceptat provocarea de a merge timp de patru ani in Columbia, o tara in care sistemele BRT de transport persoane sunt uriase si in care s-a organizat in acea perioada o licitatie mare pentru transportul din Bogota, unde Scania a introdus autobuze bi-articulate pe gaz si CNG. In Columbia se foloseste mult motorina, dar, din cauza ca aceasta nu este de calitate, nu se pot exploata motoare Euro 6 diesel, astfel ca alternativa sunt cele pe gaz. In cazul lor insa problema este legata de reteaua de alimentare, astfel ca Scania a gasit un furnizor spaniol si a inceput colaborarea cu el si, cu sprjinul Scania Suedia, au fost livrate, in premiera mondiala, autobuze bi-articulate Euro 6 pe gaz pentru Bogota. Autobuze cu motoare Euro 6 pe gaz merg si in Cartagena, un alt oras columbian de coasta.
In ceea ce priveste camioanele, Columbia este o piata „foarte americana“, apreciaza Benoit Tanguy, marcile americane avand o cota de 80%. Dar Scania a reusit sa intre in aceasta tara avand o abordare diferita, care presupunea atacarea segmentului de constructii, cu vehicule 8×4, configuratie putin cunoscuta acolo, dar care puteau transporta o cantitate mai mare de marfa la costuri mai mici. Producatorul suedez a mai propus si camioane cu motor pe gaz, 6×2, cu prima axa directoare, pentru livrari in interiorul oraselor, avantajoase deoarece, in aceasta tara, in functie de sustenabilitatea vehiculelor din flota, firmele primesc autorizatie sa lucreze toata ziua sau numai pe anumite tronsoane orare. Iar un camion pe gaz, mergand intreaga zi, avea o productivitate mai mare. Chiar inainte de a pleca din Columbia, Benoit Tanguy a livrat un astfel de camion, iar clientul a primit aprobare de la autoritati sa faca teste cu semiremorci duble, indeplinindu-si astfel visul de a face posibila intrarea tehnologiei Scania intr-o tara in care se folosesc multe camioane vechi, atentia fiind indreptata acum, desigur, catre vehicule nepoluante.
Noul director Scania Black Sea Unit este convins ca inovatia si tehnologia avansata isi fac loc incet pe toate pietele. Romania reprezinta una dintre pietele de interes pentru producatorul suedez, care crede ca tara noastra nu si-a atins inca pe deplin potentialul.