Nu putini sunt cei care semneaza contracte fara a le studia sau intelege in totalitate, iar ulterior se trezesc ca, desi ei si au facut treaba, ori au fost intarziati la plata, ori chiar trebuie sa aduca bani de acasa pentru a face cursele clientilor. Unii au semnat contracte intocmite in trei limbi, iar limba care guverna contractul era bulgara, necunoscuta semnatarilor. Subiectul a fost dezbatut cu ocazia conferintei Tranzit de la Iasi, unde avocatii prezenti au sfatuit managerii de transport ca, inainte de a semna orice contract, sa se consulte cu un avocat pentru a fi siguri ca elimina orice clauze ar putea fi in defavoarea companiilor pe care le reprezinta. In plus, colaborarea cu un avocat nu mai este la fel de costisitoare ca in urma cu cativa ani si poate scapa transportatorii si de multe amenzi, deoarece un proces in instanta poate dura cativa ani, iar rezultatul nu este intotdeauna cel asteptat.
La discutia despre partile ascunse ale unui contract au participat Alina Iozsa, partener in cadrul „Hategan si Asociatii“, Cristina Gheorgita, partener TPA Group, si avocat Alina Mesinschi.
Alina Iosza a explicat ca apelarea la un avocat poate salva companiile de la foarte multe costuri, deoarece, odata ce s-a ajuns in instanta, procedura dureaza minimum doi ani, timp in care se platesc avocati, dar pot aparea si costuri adiacente. „Cel mai bine ar fi sa se apeleze la avocati in faza de preventie. Adica sa se aranjeze lucrurile de asa natura incat sa nu fie nevoie sa ajungi in instanta.“