Potrivit datelor preliminare pe 2018, Eurowag raporteaza rezultate foarte bune pe partea de rambursare de TVA si alte servicii auxiliare, precum plata taxei de drum, insa carburantul reprezinta in continuare principala sursa de venit a companiei, mai ales ca aceasta investeste constant in extinderea retelei de acceptanta. Dar, pentru ca, asa cum afirma Catalin Profir, Cluster Director Balkans Eurowag, clientii au nevoi din ce in ce mai complexe, „dincolo de simplul pret per litru al carburantului“, compania a inclus in portofoliu si servicii de management de flota, achizitionand in ultimii doi ani 100% din actiunile a doua companii, una dintre ele lider de piata in Republica Ceha, iar cealalta in Slovacia.
In 2018, numarul clientilor Eurowag a crescut comparativ cu 2017, pe de o parte, datorita eforturilor echipei din Romania, iar pe de alta, datorita produselor si serviciilor competitive. „Deschiderea primei statii din Romania dedicate camioanelor, complet automate, a aratat inca o data ca noi credem in potentialul tarii noastre. Romania este una din cele mai performante tari din grup, cu rezultate remarcabile in fiecare an. Si pentru 2019 avem scopuri ambitioase, iar locatia din Pecica este o parte importanta a proiectului si un factor determinant in rezultatele asteptate.“
In ceea ce priveste companiile cu filiale in Romania, acestea contribuie cu o parte limitata din contracte, in timp ce restul multinationalelor isi rezerva dreptul de a incheia contractele cu furnizorii la nivel central. Potrivit reprezentantului Eurowag, pentru acestea din urma, suportul este asigurat impreuna cu colegii din alte tari – vorbim aici in special de Austria, urmata de Spania, Turcia si Italia, restul tarilor fiind mai putin prezente pe piata din Romania.
Chiar daca valoarea accizei la motorina care poate fi recuperata din Ungaria s-a redus la jumatate, per total, costul final platit de catre transportator este in continuare mai mic in tara vecina. „Recuperarea accizei ramane interesanta chiar si in aceste conditii, cu exceptia volumelor foarte mici. Din acest punct de vedere, nu estimam schimbari majore atata timp cat piata din Romania ramane la acelasi nivel“, a punctat Catalin Profir, subliniind ca solutiile oferite de Eurowag se focuseaza pe optimizarea de costuri si calitatea serviciilor. „Recuperarea de TVA ramane o componenta importanta, dar acest lucru este valabil nu doar pentru Ungaria, ci si pentru celelalte tari in care au loc alimentari sau se platesc taxe de drum. Per ansamblu, preferintele de alimentare nu se vor schimba foarte mult, beneficii oferind Spania, care era atractiva pentru transportatori si inainte de posibilitatea recuperarii accizei, similar Belgiei.”
Proiectul sistemului de inregistrare la bord a valorii taxelor de drum datorate in fiecare tara prin care circula camioanele clientilor (EETS) este in acest moment pe lista de prioritati a companiei. „Am dezvoltat solutia tehnica, iar procesul de omologare a ei cu furnizorii de servicii de taxe de drum la nivelul fiecarei tari continua. In acest moment, prioritatea o reprezinta pachetul total primit de catre client, atat din punct de vedere tehnic, cat mai ales comercial. In fond, a avea un singur dispozitiv este mai degraba «nice to have» pentru transportator, insa este un proces de durata pana cand toate tarile din Uniune vor fi aduse laolalta de catre firmele autorizate, intr-un singur dispozitiv. Cele mai importante aspecte sunt in continuare functionalitatea si costurile.“
Pentru a oferi solutii cat mai diversificate, Eurowag a cuprins in portofoliu si servicii de management de flota, ca urmare a achizitiei din ultimii doi ani a 100% din actiunile a doua companii, una dintre ele lider de piata in Republica Ceha, iar cealalta in Slovacia. „Scopul este sa combinam competentele celor doua companii intr-un singur produs. Oferim deja acest serviciu in cateva tari din Europa Centrala si pregatim produsul pentru celelalte tari. Cel mai probabil, oferta nu va ajunge pe piata din Romania pana la finele anului, dar nu excludem total aceasta posibilitate.“