In 2018 filiala din Romania a WebEye a adus cea mai mare crestere a grupului, fie ca ne raportam la celelalte filiale, fie ca ne referim la procentele adaugate in raport cu 2017. Iar semnalele pentru 2019 sunt incurajatoare, la jumatatea anului WebEye Romania fiind pe prima sau a doua pozitie in grup.
Despre cifrele financiare ale filialei din Romania, dar si despre noii sai clienti si despre solutiile aflate acum in dezvoltare am stat de vorba cu Levente Gall, directorul general WebEye pentru Europa Centrala si de Est.
Tranzit: Cum au fost rezultatele financiare WebEye in primele opt luni din 2018 in Romania si ce asteptari aveti pana la finalul anului? Dar din punct de vedere al numarului de clienti noi si de sisteme instalate, cum a fost 2019 fata de 2018?
Levente Gall: In primele opt luni ale acestui an, raportat la aceeasi perioada din 2018, avem o crestere a cifrei de afaceri de 14%. Pana la finalul anului, conform estimarilor, vom avea o crestere de peste 15%, asa cum am si prezis la inceputul anului. 2018 a fost mult peste estimarile bugetate.
La ora actuala avem mai mult de 16.000 de unitati active in Romania, iar vanzarile de anul acesta vor depasi 3.300 de solutii active.
Mai exista loc pe aceasta piata, a sistemelor de monitorizare, atat in Romania, cat si in tarile unde mai este prezent Grupul? Au existat in ultimul an preluari/achizitii/fuziuni in domeniu?
Piata telematicii, fie ca vorbim de Romania sau de UE, este intr-o consolidare masiva. Si WebEye urmareste potentiale achizitii ale unor firme din domeniu. Va amintiti probabil ca anul trecut am preluat portofoliul partenerului nostru Lochner, care avea aproximativ 1.500 de solutii active.
Date statistice referitoare la penetrarea pietei de transport cu sisteme de telematica nu prea exista, insa ce putem spune este ca pietele est-europene sunt in schimbare, deoarece companiile de transport sunt tot mai dispuse sa adopte sisteme inovatoare de gestionare a companiei si a flotei, din dorinta de a fi cat mai profitabile si competitive.
Referitor la achizitii, AROBS a preluat SAS Group si EVO GPS a fost preluat de Vodafone. Acestea sunt doar cateva exemple, se remarca tendinta de consolidare, de reducere a fragmentarii. Marii jucatori se dezvolta, fac achizitii pentru o cota de piata cat mai buna si o pozitie puternica.
Mai sunt posibile cresteri spectaculoase – in Romania sau in estul Europei in general – dat fiind faptul ca cele mai multe firme de transport au deja sisteme de monitorizare?
E greu de estimat ce potential de crestere au ceilalti jucatori/furnizori. Strict in ceea ce priveste WebEye, avem perspective bune de crestere in tarile est-europene, iar in Romania acesta este imens. Dinamica pietei de transport, nevoile clientilor plus obiectivele ca acestia sa fie eficienti, respectiv calitatea produselor si serviciilor WebEye ne pozitioneaza in elita industriei.
Care este segmentul de transport cu cea mai mare crestere pentru WebEye din Romania?
Segmentul cu cea mai mare crestere este cel frigorific, de transport al marfurilor persisabile la temperaturi controlate. WebEye are o solutie complexa pentru asigurarea unui astfel de transport in cele mai bune conditii.
De altfel, multe dintre proiectele noastre finalizate in ultima perioada fac parte tot din acest segment. Transportul cu prelata are ponderea cea mai mare, insa din punctul de vedere al dinamicii (intrari in portofoliul WebEye) predomina zona transportului la temperatura controlata.
Care sunt cei mai mari clienti din Romania si cate sisteme WebEye au ei?
Cei mai mari clienti din Romania sunt: Dianthus, Fan Courier, Maracana, Lidl, Continental Fast Line, Filip, Euroscan, Rozoti, Viator & Vektor. In Ungaria, lideri sunt Waberers, Transintertop, BHS trans, Szemerey Plus, Rolling Cars, Revesz, Hunland etc.
Ati castigat clienti noi in Romania in 2019? In ce domenii lucreaza acestia? Care dintre ei au cele mai multe camioane pe care folosesc sistemele Webeye?
Da, 2019 a fost un an bun. Printre noii clienti se numara Continental Fast Line (transport calatori) Lidl, (transport frigorific), Restra Construct (utilaje, constructii), Modern Impex (marfuri generale), Serban Distributie (constructii) si altii. Clientii nostri sunt preponderent din zona transportului de marfuri, transport frigorific si de persoane.
Care sunt principalele provocari cu care se confrunta clientii sau care vor veni in viitorul apropiat? Pentru care dintre ele ii puteti sprijini deja cu solutii WebEye si pentru care se lucreaza acum la gasirea unor solutii IT?
Principalele provocari au ramas neschimbate in ultimii ani, si ma gandesc la consumul de combustibil, imbunatatirea sistemului de sofat, criza de personal si mai ales de soferi, nevoia de a comunica usor, cu costuri cat mai reduse. WebEye are solutii pentru toate aceste probleme. In plus, pentru sfarsitul anului pregatim upgrade-uri pentru a-i ajuta pe transportatori sa isi imbunatateasca performanta.
Dezvoltarea recenta, ca raspuns la o problema ridicata de mai multi clienti, este aplicatia ETA, care, dupa incarcarea informatiilor referitoare la turele si punctele intermediare, estimeaza timpul de sosire, respectiv calculeaza un status – daca este sau nu in intarziere.
Ce solutii exista pentru monitorizarea soferilor respectand in acelasi timp si GDPR?
WebEye propune doua solutii. Una dintre ele este eControl, care livreaza informatii exacte despre programul de lucru in timp real al soferului. A doua, eDownload, permite descarcarea informatiilor din tahograful soferului, evident, sub o noua procedura, care respecta GDPR.
Care sunt principalele noutati aduse de WebEye in 2019? La ce functii noi se lucreaza in prezent si cand vor fi ele disponibile?
A fost un an plin, in care am incercat sa oferim clientilor solutii cat mai bune. Poate cel mai relevant, am introdus serviciul TaaS – abonamentul telematic fara costuri initiale care a deschis practic accesul masei largi a transportatorilor la o solutie telematica moderna si cu ajutorul caruia firmele pot face economii de pana la 800 de euro/vehicul. Am lansat, de asemenea, serviciul MyWebEye pentru flotele usoare (autovehicule sub 3,5 t). Noutatile in ceea ce priveste functiile sunt WebEye Driver si WebEye Dispecer, descarcarea automata a tahografului, dezvoltarea rapoartelor automate, Scanner si Route Sending.