In contextul disputelor intense la nivel european pe marginea Pachetului Mobilitate, care vine sa zguduie din temelii principiile de baza ale Uniunii Europene privind libera circulatie si egalitatea sanselor, IRU isi asuma o pozitie de echilibru in clivajul vest-est. In calitate de cea mai importanta organizatie patronala din transporturi la nivel mondial, Uniunea isi propune sa militeze pentru mobilitate, siguranta si protectia mediului. Fara sa isi asume un rol decisiv in polemica pe marginea Pachetului Mobilitate, ci mai mult consultativ, IRU va incuraja dezvoltarea transporturilor pe toate rutele atractive din punct de vedere comercial, in afara granitelor europene, si va readuce in prim-plan sistemul TIR, mai ales ca post-Brexit vor aparea cel mai probabil anumite restrictii. Despre strategia pentru urmatorii ani ne-a vorbit chiar presedintele IRU, Radu Dinescu, primul roman care a ocupat vreodata cea mai inalta pozitie in cadrul organizatiei.
Tranzit: Cum vedeti situatia actuala a pietei de transport international, atat din punct de vedere al situatiei legislative, cat si in ceea ce priveste contextul economic?
Radu Dinescu: Intr-o lume a transporturilor in continua schimbare, cred ca pentru a mentine competitivitatea UE la nivel global toti actorii implicati trebuie sa actioneze impreuna pentru consolidarea pietei unice europene.
Avand in vedere razboaiele comerciale actuale si incertitudinea geopolitica, una dintre provocarile cheie pentru sectorul transportului rutier ramane situatia viitoare la frontiere. Ca industrie, dorim sa vedem un aranjament cu privire la accesul vamal si la piata, care sa garanteze mobilitatea fara probleme a marfurilor, vehiculelor si oamenilor, permitand comertului sa se desfasoare eficient in intreaga lume.