In 2016 si 2017, un grup infractional organizat format mai ales din romani a furat bunuri de la cel putin noua soferi de camion, iar una dintre tentative a esuat. Membrii gruparii se deplasau in cateva vehicule, dintre care unul mergea in fata camionului pe care il vizau, facandu-l sa mentina o viteza constanta pe o portiune linistita a autostrazii, doua mergeau aproape de camion, pentru a impiedica alte masini sa treaca pe acolo, iar cei din al patrulea vehicul, din spatele camionului, sareau pe prelata folosind franghii si chingi, apoi o deschideau si furau bunurile pe care le incarcau in masinile lor.
Soferii de camion nu sesizau furtul care tocmai avea loc, iar reteaua infractionala se asigura ca nicio alta persoana nu vedea furturile, care aveau loc in Romana, Spania, Belgia su Olanda. Intr-unul din cazuri au fost furate echipamente electronice si telefoane de ultima generatie dintr-un camion in timpul calatoriei cu feribotul intre Suedia si Finlanda, cand soferul nu era la bordul masinii sale. In cele mai multe cazuri bunurile furate au fost vandute in Romania, desi mare parte din ele au fost recuperate.
Eurojust ofera sprijin pentru functionarea si organizarea unei Echipe Comune de Investigatie la care iau parte Romania, Franta, Finlanda, Suedia si Olanda, si a avut doua intalniri de coordonare pentru a se pregati de actiune, ceea ce a condus la arestari si perchezitii. In Romania activitatea a fost condusa de DIICOT structura centrala, cu sprijinul DGPMB (Serviciul de Politie pentru Investigatii Criminalistice) si al Unitatii Centrale a Politiei Nationale Germane si de alte autoritati nationale. Iar Europol ofera suport analitic.
Pana acum au fost acuzati, de catre autoritatile din Romania, cu sprijinul omologilor din Spania, Belgia, Franta, Finlanda, Suedia si Olanda, 71 de suspecti, si 73 de case au fost perchezitionate, iar concluzia la care s-a ajuns este ca hotii au obtinut un „profit“ de circa 1,6 milioane de euro.