Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Munca soferilor devine mai usoara

Desi lanturile logistice tind din ce in ce mai mult spre simplificare, cu focus pe digitalizare, soferii muncesc din greu in fiecare zi, asteptarile de la acestia fiind mari, de la incarcarea/descarcarea camioanelor si manevre in spatii inguste, pana la parcurgerea de distante lungi, respectiv de asteptari ore intregi la cozi. Pentru a-i sprijini, Bosch introduce noi tehnologii de conectare care sa preia din presiunea zilnica a acestora, inclusiv in ceea ce priveste gasirea locurilor de parcare, aliniindu-se in acelasi timp si la orientarea actuala a pietei catre camioane autonome sau care ruleaza in convoi. De asemenea, Bosch transforma locul de munca al soferului (cabina), dintr-o „jungla de comutatoare si manete“ care nu se preteaza deloc la o operare intuitiva, intr-o interfata care sa fie la fel de usor de utilizat precum un smartphone modern.
 

Conceptul VisionX, prezentat de Bosch la IAA 2016, ofera o idee despre cum poate arata un camion modern, dezvaluind modul in care conectivitatea, combinata cu instrumente moderne de afisaj si control, poate sta la baza unui management inteligent al rutelor si marfurilor. Acestuia i se adauga conceptul de pluton, care va usura pe viitor munca zilnica a soferilor, pe rutele lungi. „Camioanele automate sunt viitorul, iar noi vom juca un rol major in dezvoltarea lor“, a spus Markus Heyn, membru al consiliului director al Robert Bosch.
Mersul in convoi implica mai multe camioane care circula la o distanta de 10-15 m intre ele, toate urmand un vehicul-lider de-a lungul unei axe longitudinale virtuale. Toate accelereaza si franeaza sincronizat, odata cu vehiculul lider, acest mod de lucru reflectandu-se in reduceri ale consumului de pana la 10%, facand in acelasi timp munca soferului mai usoara si mai sigura. „Atunci cand un camion intra pe autostrada, este initial directionat de sofer pana cand receptioneaza datele de identificare ale unui convoi adecvat. Acelasi lucru se aplica atunci cand camionul paraseste convoiul ca sa iasa de pe autostrada“, a spus Heyn, subliniind ca, in functie de configuratie, s-ar putea sa dureze inca 5-10 ani pana sa ajunga la maturitate acest tip de convoi automat. Pana atunci, dupa cum afirma Heyn, sistemul de asistenta Bosch va umple golul, ajutand soferii de camion sa gestioneze situatiile de trafic congestionat, schimbarea benzii de rulare si intoarcerile. „Un studiu Bosch estimeaza ca 90% din toate accidentele cauzate de camioane, care implica raniri fizice, ar putea fi evitate in viitor prin utilizarea acestor sisteme.“

Conectivitatea ajuta soferii sa gaseasca parcarile
Insa nu doar congestia din trafic cauzeaza stres soferilor, ci si lipsa unor zone de parcare potrivite de-a lungul autostrazilor principale. Estimarile arata ca numai Germania are nevoie de inca 21.000 de locuri de parcare pentru camioane. Mai mult, pentru ca si locurile existente sunt in mod curent utilizate ineficient, tehnologia Bosch vine in ajutor. „Secure Truck Parking, disponibil din toamna …

Articole similare

Ad