Este clar pentru toata lumea ca pretul politelor RCA, adica prima de asigurare, a crescut in ultimii doi ani, tendintele facandu-se simtite mai ales in cazul transportatorilor si al persoanelor tinere. Este insa ingrijorator faptul ca anumite categorii de clienti, printre care si transportatorii, sunt afectate mai mult decat altele si ca, uneori, schimbarile de tarifare se produc mult mai repede decat poate este necesar si fara o explicatie corespunzatoare a fenomenului.
Orice transportator pleaca la drum luand in calcul o matrice de costuri in care asigurarile se regasesc ca parte semnificativa.
Fluctuatia majora si repetata a primelor pe parcursul unui an, impreuna cu imposibilitatea renegocierii tarifelor de transport, duc la diminuarea rentabilitatii. Singura modalitate prin care transportatorii pot avea control asupra costului cu asigurarile este responsabilizarea propriilor soferi in incercarea de a scadea numarul accidentelor in care sunt implicati si trecerea la o clasa superioara de Bonus in istoricul companiilor de asigurare. Preventia este, de altfel, un punct important in discutiile tuturor asociatiilor de transportatori si automobilisti din Europa. Din pacate insa, nici infrastructura nu ne ajuta prea mult in imbunatatirea sigurantei rutiere. Pe de alta parte, conform datelor Autoritatii de Supraveghere Financiara, prima de asigurare RCA medie actualizata in primele trei trimestre ale acestui an a fost cu doar 3%, adica 13 lei, mai mare fata de nivelul mediu inregistrat in primele trei trimestre ale lui 2013.
Insa, inainte de a ne preocupa de o analiza tehnica a subiectului, este foarte important ca toti sa avem in vedere si factorii care au condus la aceasta situatie: cresterea daunalitatii, a costurilor cu despagubirile si in mod special a despagubirilor pentru vatamari corporale acordate pagubitilor s.a.m.d.
…