In cadrul webinarului organizat de Arilog, cu denumirea Logisticienii, Covid-19 si efectele deglobalizarii, Razvan Marinescu, managing director KLG Europe, a anuntat ca este deja in discutii avansate cu patru companii pentru a le prelua pana la finalul acestui an. KLG este interesata in special de firme de e-fulfilment si case de expeditii, si nu neaparat de cele care au fost afectate de pandemie „Strategia noastra este de prelua companii, avem un buget generos in acest sens si ne uitam in doua directii: fie catre firme care au avut o evolutie buna in aceasta perioada si care completeaza elementele noastre strategice, fie catre firme cu un business frumos si un portofoliu bun de clienti, dar care sufera in aceasta perioada si au nevoie de finantare.? KLG a lansat la nivelul companiei un proiect numit Phoenix, care este orientat in trei directii, respectiv in investirea in digitalizare si inovatie, pentru care bugetul de anul acesta este de 1,5 milioane de euro.
Compania a lansat in 2020 trei produse care i-a adus un plus de trei milioane de euro, adica 10% din afacere.
Razvan Marinescu a mai povestit cum a reusit compania sa treaca prin perioada pandemiei. In prima faza, care a durat doua saptamani, compania s-a concentrat pe siguranta oamenilor, iar 90% dintre ei au lucrat de acasa. KLG a implementat inca de anul trecut acest sistem in cazul personalului de la birou din cauza locatiei la care se afla. De asemenea, reprezentantii acesteia au fost mai aproape de clienti pentru a vedea cum sunt afectati. Compania a preluat ca model un studiu efectuat pe timpul unei pandemii din Asia si a impartit industria in trei clase, cu impact crescut, moderat si scazut. Si a inceput sa modeleze afacerea intelegand impactul acestor industrii in businessul companiei. In patru luni, estimarea urmarita a avut o deviatie de 10%. Faza a doua a fost un mixt intre rational si emotional, si a durat tot doua saptamani. In aceasta perioada concentrarea a fost pe lichiditati si pe pastrarea intregii echipe. Iar pentru a putea face asta, programul de lucru a fost redus de la opt la sase ore. Apoi, de la 15 mai, s-a revenit la normal si din iunie volumele sunt doar cu 10% mai mici decat intr-o perioada normala, iar toate facturile sunt la zi. „Avantajul nostru este ca lucram in special cu clienti mari, care nu au fost impactati in mare masura.? Faza a treia a fost bazata pe o dezvoltare rationala in care s-au cautat oportunitati.