Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comertul online dicteaza structura pietei

Desi jucatorii din real-estate considera ca piata s-a maturizat, iar trendul s-a modificat dinspre constructii predominant speculative spre investitii mult mai „asezate“, dorintele consumatorilor aflate in continua schimbare, in special in zona de retail, pun presiune pe piata. In acelasi timp, zona de logistica si cea industriala isi mentin trendul efervescent, chiar daca trecerea tot mai evidenta dinspre comertul brick & mortar catre cel online genereaza foarte multe probleme logistice. Mai mult, in Romania retailul online este abia la inceput, cu doar 8-10% din total, spre deosebire de Marea Britanie, care a ajuns la o pondere de peste 20%. Ca urmare, dezvoltatorii se confrunta cu tot mai multe solicitari si cerinte speciale venind din sectorul de comert online, o industrie cu retururi ce pot ajunge si la 50%, care genereaza un flux invers de marfa ce necesita spatii de depozitare suplimentare.
 
Ne aflam in cel de-al zecelea an de crestere consecutiva, dupa cum s-a afirmat in cadrul evenimentului „Real Estate & Construction Forum“, organizat de BusinessMark la Bucuresti, iar tendinta pozitiva nu este data numai de cresterea sectorului online, ci si de orientarea jucatorilor din e-commerce si catre magazine fizice. „Vedem si la Amazon tendinta de a merge din online in offline, dupa ultimele achizitii“, remarca Mihai Patrulescu, Senior Associate, Investment Services, Colliers International Romania, atragand atentia ca schemele de logistica pentru comertul online si offline sunt total diferite, fiind dificila gestionarea amandurora. „Inainte, businessul online era separat de cel offline, iar comenzile erau livrate de la un depozit din regiune, nu din magazin. Acum vedem ca magazinele incep sa isi uneasca stocurile, pentru a eficientiza procesul. Dar cei care se duc din online catre offline se confrunta cu obstacole noi, acestia fiind obisnuiti cu o mai mare libertate.“

Articole similare

Ad