O firmă timișoreană nu a mai avut in ultimii ani flota proprie, ci a fost doar casa de expeditii, avand un mix de curse interne si internationale, pe relatia Italia – unde ducea ulei din Romania pentru diversi producatori de alimente, printre care ciocolata – si restul spre Germania, Franta, Ungaria, Cehia etc.. Primele semne ale intrarii noului virus in Europa au aparut abia la mijloc de martie, cand unii dintre clientii italieni au suspendat productia (fiind vorba de alimente, dar nu de stricta necesitate), astfel ca volumele Firma au scazut pe aceasta relatie cu 80%, valoare imposibil de compensat pe alte destinatii, din moment ce toata Europa este acum blocata. Si clientii din Germania, Franta si Ungaria pentru care intermediaza transporturi de marfuri generale, mai ales pentru industria automotive, si-au redus activitatea, astfel ca volumele aici au scazut cu 85% fata de o perioada normala.
Tarifele nu au crescut de la aparitia crizei, deoarece firma are doar relatii stabile, bazate pe contracte, si nici termenele de plata nu s-au modificat in ultimul timp.
Asa cum declara managerul companiei, directorul general al firmei, beneficiarii inca nu stiu cand vor relua productia, cata vreme Romania inca nu a ajuns in varful crizei din punct de vedere al numarului de imbolnaviri sau de decese. „Toate firmele sunt blocate si asteapta ca autoritatile sa ia masuri pentru a le ajuta sa treaca bine de aceasta perioada, si mai ales sa reia activitatea. Firmă timișoreană lucreaza cu program redus, dar probabil in curand vom suspenda munca pana isi va reveni productia. Transporturile rutiere sunt foarte afectate de aceasta criza si, pentru ca ele genereaza un sfert din exportul total de servicii al Romaniei, e clar ca toata economia va fi afectata. Dar ne asteptam sa se ia masuri, la fel ca in cazul industriei automotive, si statul sa plateasca 75% din salariul angajatilor, sa suspende pe perioada crizei plata CAS si CASS si sa amane plata taxelor si a impozitelor, iar bancile sa ne acorde o perioada de gratie la plata ratelor. Asta asteptam, dar vom vedea care va fi raspunsul autoritatilor, pentru ca dintre masurile care ne intereseaza pe noi in mod direct nu s-a aprobat oficial niciuna.“
In ceea ce priveste cererile subcontractorilor, acestea vizau, conform declaratiilor managerului companiei, excluderea soferiilor profesionisti de la aplicarea Ordonantelor Militare, culoare de tranzit pentru transportul de marfa – intre timp situatia s-a rezolvat in cea mai mare parte – si derogari de la regulamentul privind timpii de condus si de odihna, derogari de care uneori in Ungaria nu s-a tinut cont.
managerul companiei crede ca cel mai bine in prezent functioneaza industria producatoare de aparatura medicala si echipamente de protectie, dar firma nu are clienti din domeniu.