Meyer Logistica detine 25 de camioane cu care face transport intern de produse frigorifice pentru un lant de supermarketuri si inca trei care sunt folosite in Comunitate. Daca pentru cursele externe volumele au scazut, astfel incat compania va mai aduce in curand un camion in tara, volumele pe intern s-au mentinut la nivelul de anul trecut. „La inceputul lui 2019 am avut noua camioane in Comunitate, dar treptat flota s-a redus la numai trei in prezent. Camioanele au fost retrase treptat din cauza preturilor care au scazut constant pana s-a ajuns la un prag care nu a mai fost acceptat de managementul nostru din Germania?, a spus Stoica Alexandru, seful departamentului de transport din cadrul Meyer Logistica, adaugand ca firma nu va reveni la transportul international deoarece acesta este efectuat cu camioane Meyer din Germania, unde majoritatea sunt soferi romani. „Un camion cu numere germane, chiar daca are la bord un sofer roman, este bine vazut atat de organele de control, cat si la incarcare si descarcare.?
Volumele pe intern au cunoscut o crestere semnificativa la inceputul lui martie, iar ulterior, in perioada Pastelui, au scazut fata de nivelul inregistrat anul trecut. Insa, in ansamblu, pe primele luni ale acestui an, pentru Meyer, volumele au ramas aceleasi de anul trecut. In schimb, preturile de transport au scazut ca urmare a reducerii pretului la combustibil. Compania are inclusa o clauza in acest sens cu clientul sau, astfel ca pretul de transport este ajustat lunar in functie de costul combustibilului.
Salariile soferilor au ramas aceleasi ca inainte de criza. Compania a facut chiar si angajari in aceasta perioada, soferi care au venit din Comunitate, dar o parte dintre ei au plecat deja din tara. Astfel incat directorul firmei nu exclude ca dupa aceasta perioada piata de transport de la noi sa se confrunte din nou cu o lipsa de soferi. Mai ales ca celor care s-au obisnuit cu transporturile si veniturile din Comunitate le este greu sa se adapteze la conditiile de la intern. „Chiar daca aici au avantajul ca ajung des acasa, nu compenseaza cu veniturile mult mai mari obtinute acolo sau cu infrastructura catrastofala din tara.?
Sunt si perioade in care compania apeleaza la subcontractorii cu care colaboreaza pentru cursele suplimentare. Acestia trebuie sa aiba masina sigilabila, iar soferii sa fie dotati o liza cu care sa incarce si sa descarce marfa.
Pentru anul acesta, compania nu are in vedere achizitia de vehicule in plus.