Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii reiau activitatea. Cu ce provocari?

Transportul de calatori a fost printre cele mai afectate domenii de activitate, fiind oprit aproape complet pe perioada starii de urgenta, intre 15 martie si 15 mai a.c. Si segmentele care au continuat sa mai functioneze, respectiv transportul urban, judetean si cursele regulate speciale, au lucrat la cote de avarie. Operatorii au actionat rapid, pentru a reduce pe cat posibil pierderile, insa situatia este foarte dificila, in ciuda facilitatilor acordate de stat (somaj tehnic, posibilitatea amanarii ratelor, programul IMM Invest). Acum, dupa repornire, transportatorii se confrunta cu teama pasagerilor de a reveni la bordul microbuzelor si autobuzelor, iar problema majora o reprezinta pirateria cu autoturisme, care a inflorit spectaculos pe pandemie.
Dupa cele doua luni in care in Romania a fost decretata stare de urgenta, Ministerul Transporturilor (MT) a mediat repornirea cat mai rapida a transportului rutier international de pasageri, oferindu-le astfel carausilor un avans de mai bine de o luna in fata companiilor aeriene, care abia acum reiau, treptat, transportul pe diferite destinatii. Si chiar au fost operate destul de multe curse pe rutier – nu mai putin de 580 in intervalul 15 mai-1 iunie a.c, potrivit MT. In paralel, ministerul de resort este in stransa legatura cu Ministerul Fondurilor Europene, in speranta ca se vor acorda granturi de la Uniunea Europeana pentru companiile de transport, atat de marfa, cat si de pasageri, pentru a le ajuta sa depaseasca perioada dificila. Mai ales ca greul nu a trecut, iar anumite segmente – cum ar fi transportul judetean, unde principalii „clienti” sunt elevii – sunt inca mult sub pragul de rentabilitate.
 

Articole similare