Dupa Bulgaria, Polonia a anuntat, de asemenea, ca va introduce un recurs la Curtea Europeana de Justitie (CEJ) impotriva unor dispozitii ale Pachetului Mobilitate I, referindu-se aici la normele care vizeaza combaterea concurentei neloiale din transportul rutier international, a cabotajului abuziv si a dumpingului social al soferilor. Demersul a fost anuntat la jumatatea lui iulie de catre ministrul polonez al Transporturilor, Andrzej Adamczyk. Exemplul sau ar putea fi urmat in curand de Romania (unde asociatiile de transport rutier imping guvernul spre actiuni legale), Lituania, care detine una dintre cele mai mari flote de transport rutier din Europa (Girteka Logistics) si Ungaria, unde opereaza un alt gigant de marfa rutier, Waberer's. Recursul va fi depus probabil la toamna, cand vor intra in vigoare primele masuri ale Pachetului. Apoi, vom vedea daca si alte tarile estice vor actiona individual sau daca vor aborda problema intr-un mod coordonat. Exista deja discutii in acest sens intre Polonia, Estonia, Letonia si Malta.
Conform unui sondaj realizat de Ineli, 38% dintre transportatorii polonezi vad consecintele noului Pachet Mobilitate drept principala provocare cu care vor trebui sa se confrunte in urmatorii doi ani, iar cei care arata o atitudine complet negativa fata de masura sunt in proportie de 47%.