Daimler Trucks şi-a prezentat strategia privind dezvoltarea tehnologiilor alternative de propulsie, în cadrul unei conferinţe de presă organizată online la jumătatea lui septembrie, iar hidrogenul reprezintă cea mai viabilă soluţie pentru transportul pe distanţe lungi, graţie autonomiei crescute pe care o asigură comparativ cu energia electrică.
Modelul eActros cu pachet de baterii, destinat distribuţiei urbane şi având o autonomie de 200 km, va intra deja de anul viitor în producţia de serie. Separat, Daimler mai pregăteşte versiunea eActros LongHaul, de asemenea pe baterii, prezentată acum în premieră, care va avea o autonomie de 500 km şi va intra în fabricaţie din 2024, precum şi camionul pe hidrogen GenH2, care va putea acoperi distanţe şi de 1.000 km. Acesta din urmă va începe testele practice la clienţi din 2023, producţia de serie fiind planificată după 2025.
Toate camioanele electrice produse de Daimler Trucks vor avea la bază platforma ePowertrain, atât pentru versiunile pe baterii, cât şi pentru cele cu tehnologie de celule de H2.