Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua generație eCanter impresionează municipalitățile: orașele grecești Atena și Salonic comandă 89 de FUSO eCanter cu caroserii de camion de la KAOUSSIS pentru colectarea deșeurilor în mediul urban. Vehiculele de colectare a deșeurilor cu tehnologie de compactare cu tambur rotativ sunt utilizate în principal pentru colectarea deșeurilor organice în zonele metropolitane. Se așteaptă ca 40 dintre vehiculele de 8,55 t să fie implementate începând cu luna noiembrie și ca întreaga livrare să fie finalizată în cursul anului viitor. Vehiculele comandate au pachetul de baterii mediu cu o capacitate a bateriei de 82,6 kWh și o autonomie de până la 140 km.

Noua generație eCanter este un vehicul ideal de colectare a deșeurilor oriunde spațiul este limitat. Florian Schulz, director de vânzări, marketing și servicii pentru clienți, rezumă situația după cum urmează: „Datorită dimensiunilor sale compacte și capacității ridicate de încărcare a șasiului, eCanter-ul electric este ideal pentru companiile de eliminare a deșeurilor care operează pe străzi înguste. În plus, vehiculul nu produce emisii locale și este silențios, făcând posibilă colectarea deșeurilor dimineața devreme în zonele dens populate. Acest lucru îl face deosebit de potrivit pentru aplicațiile municipale.”

Producătorul grec de caroserii KAOUSSIS a investit o cantitate mare de muncă de dezvoltare în caroseria camionului, astfel încât locuitorii să poată beneficia în viitor de colectarea silențioasă a deșeurilor. Caroseria este prima de acest fel pentru eCanter-ul complet electric și îndeplinește toate reglementările tehnice pentru operarea vehiculelor de colectare a deșeurilor cu personal în picioare.

Colectează deșeurile ca unul mare: caroseria camionului KAOUSSIS permite colectarea eficientă a deșeurilor cu manevrabilitate maximă

Vehiculele cu ampatament de 3.400 mm au un tambur rotativ cu o capacitate de 4 m3, care este utilizat pentru a compacta deșeurile colectate (rata de compactare 4:1), ceea ce îl face ideal pentru deșeurile organice. Pentru a se asigura că compactarea deșeurilor este la fel de silențioasă ca și autocamionul electric în sine, tamburul a fost echipat cu o capotă acustică suplimentară izolată fonic, fabricată din aluminiu. Hayonul cu închidere etanșă face ca tehnologia de compactare cu tambur rotativ să fie potrivită pentru fracțiunile de deșeuri cu un conținut ridicat de lichid. Corpul camionului este acționat prin intermediul prizei de forță mecanice – disponibilă ca opțiune din fabrică.

„Este deosebit de important pentru noi să facem colectarea deșeurilor neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 și fără emisii. Având ca bază FUSO eCanter, beneficiem de ușurința ridicată de carosare a vehiculului, precum și de manevrabilitatea sa excelentă. Împreună cu inginerii noștri, am lucrat la tehnologia necesară pentru a respecta toate reglementările privind funcționarea unui astfel de vehicul și suntem mândri că această soluție a convins deja primele municipalități”, explică Dimitris Kaoussis, șeful departamentului de producție al carosierului grec tradițional.

Sistemul hidraulic (care funcționează la o presiune maximă de 180 bar) cu supape de control direcțional proporționale, acționate electrohidraulic, este special conceput pentru vehiculele cu propulsie electrică. Sistemul de ridicare cu monitorizare de diagnosticare integrată de la Terberg este compatibil cu containerele de gunoi cu două roți, cu o capacitate de 80 până la 390 de litri. Nu numai că liftul este echipat cu cea mai recentă tehnologie RFID, dar are și un sistem de cântărire dinamică care înregistrează greutatea deșeurilor cu o precizie de până la ±0,5 kg. În plus, coșurile de gunoi sunt curățate de fiecare dată când sunt golite. În acest scop, organismul utilizează un sistem integrat de spălare a containerelor cu un cap de spălare rabatabil. Este disponibilă o duză suplimentară de dezinfecție. Autocamionul este echipat și cu un rezervor de apă pură de 300 de litri și un rezervor de apă uzată de 200 de litri. Pentru curățarea suplimentară a containerului de gunoi și a împrejurimilor, poate fi utilizat pistolul de spălare cu apă de înaltă presiune conectat la vehicul cu un furtun de 15 m.

Fuso, filiala Daimler Trucks, a început producția noului eCanter în Europa. Cea mai recentă generație de camioane ușoare complet electrice, prezentată în septembrie 2022, este deja produsă în fabrica din Tramagal, Portugalia.

Potrivit anunțului Daimler Truck, uzina Mitsubishi Fuso Europe (MFTE) a produs peste 250.000 de camioane Fuso Canter începând din 1980. Acum, aceasta va asambla și generația următoare a modelului eCanter, lansată toamna trecută.

Vehiculul este disponibil în 42 de variante, inclusiv șase axe intermediare și o greutate totală cuprinsă între 4,25 și 8,55 tone. Înainte de eCanter-ul actual, prezentat în 2017, acesta era disponibil doar ca un camion de 7,49 tone, cu o axă intermediară de 3,40 metri. Generația următoare a eCanter-ului este propulsată de un motor electric de 110 kW sau 129 kW, în funcție de greutate, cu un sistem de tracțiune optimizat și un cuplu de 430 Nm. Viteza maximă este de 89 km/h (limitată electronic).

Peste 550 de vehicule din această serie sunt deja în mâinile clienților. Daimler Trucks și-a extins gama pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru a crește satisfacția clienților. Producția celei mai recente versiuni a eCanter-ului (a 5-a generație) a început în Kawasaki, Japonia, în primul trimestru, pentru piața japoneză și alte piețe din afara Europei.

Lanțul de valoare european depășește fabrica de asamblare de vehicule din Tramagal. Peste 50% din componentele camionului electric sunt furnizate de peste 90 de furnizori europeni. Fuso eCanter, produs în Tramagal, facilitează „tranziția” clienților către mobilitatea electrică, a declarat Karl Deppen, CEO al Daimler Truck Asia, sub a cărui conducere funcționează oficial filiala japoneză Fuso. „Cu acest lucru, facem un pas important către transportul neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.”

Inițial, vânzările eCanter-ului fabricat în Portugalia vor începe în 17 piețe europene, inclusiv Franța, Spania, Portugalia, Italia, Regatul Unit, Irlanda, Germania, Austria, Elveția, Belgia, Cehia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Slovacia, Grecia și Polonia.

MFTE oferă locuri de muncă pentru aproximativ 500 de persoane în Portugalia. Din sfârșitul anului 2022, producția din Tramagal este neutră în ceea ce privește emisiile de carbon, așa cum subliniază Daimler Truck. Utilizarea energiei regenerabile a crescut semnificativ, iar compania intenționează să-și extindă sistemul fotovoltaic de la 350 la 600 megawați. Mai mult, a fost instalată o nouă stație de tratare a apei, care purifică și reciclează 60% din apa de proces pentru a fi refolosită în ciclul de producție.