Potrivit ACEA, înmatriculările de vehicule comerciale noi în UE au scăzut cu 28,2% în primele opt luni ale lui 2020. Fiecare dintre cele 27 de piețe UE a înregistrat până în prezent scăderi procentuale de două cifre. Lupta pentru recuperare s-a dat în iulie, când s-a înregistrat o scădere minimă de 0,9% pe toate segmentele de vehicule comerciale, datorită celor trei piețe principale care au înregistrat creșteri: Italia (+16,2%), Spania (+2,9%) și Franța (+1,6%). Cererea a scăzut semnificativ din nou în august, cu 18% per total, rezultat generat de o scădere de 23% a înmatriculărilor din Spania, de 22,7% a celor din Germania și de 3,1% a celor din Franța, în timp ce Italia a raportat o creștere de 2,6%.
Cererea de vehicule utilitare ușoare a scăzut cu 18,6% în august, ca urmare a creșterii de 4,1% în Italia, dar și a contracțiilor de 24,4% și 22,2% în Spania, respectiv, Germania. Franța, cea mai mare piață de autoutilitare din UE, a înregistrat o scădere de 2,1% în luna respectivă. În primele opt luni, înmatriculările de vanuri noi în UE au scăzut cu 26,7%. Dintre cele patru piețe majore, Spania a înregistrat cea mai mare scădere a cererii (-37,1%), urmată de Italia (-26,4%), Franța (-24,8%) și Germania (-22,4%).
Pe segmentul greu, de peste 16 t, înmatriculările din UE au revenit în scădere în august (-11,7%). Între piețele majore, Germania a înregistrat cea mai puternică scădere (-29%), urmată de Franța (-6,7%), în timp ce Italia (+ 19,4%) și Spania (+ 2,2%) au raportat creșteri. În primele opt luni, cu un total de 121.655 de unități înmatriculate, scăderea a fost de 37,9% în întreaga UE. Cererea de vehicule comerciale grele a scăzut cu 36,7% în Germania, urmată de Franța (-35,3%), Spania (-30,8%) și Italia (-23,8%).
Și pe segmentul mediu rezultatele UE au fost dezamăgitoare în august (-11,9%) după performanța pozitivă din iulie (+3,1%). Germania, cea mai importantă piață pe acest segment, a înregistrat cel mai puternic declin, de 26%, în timp ce Italia a înregistrat o creștere puternică (+20,6%). În primele opt luni, UE a numărat în total 152.844 de unități noi înmatriculate, cu 35,8% mai puțin decât în 2019. Toate marile piețe ale UE s-au confruntat cu pierderi semnificative: Germania (-33,9%), Franța (-33,7%), Spania (-29,7%) și Italia (-23,5%).
Luna august a fost, de asemenea, o lună slabă pentru înregistrările de autobuze și autocare noi și mijlocii de peste 3,5 t. După o creștere de 18,1% în iulie, în august s-au înregistrat scăderi de 26,7%. Înmatriculările din Italia au scăzut cu 63,4%, în Spania cu 34%, în Franța cu 23,9% și în Germania cu 5,3%. În primele opt luni, înmatriculările de autobuze și autocare în UE au scăzut cu 29%, numărând în total 17.890 de vehicule noi. Spania (-46,6%) și Italia (-29,1%) continuă să înregistreze pierderi puternice, în timp ce recesiunea se relaxează în Franța (-17,1%) și Germania (-12%).