Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Georgeta Niculae, elefant.ro: „Suntem în plin proces de alegere a unei soluții scalabile“

Georgeta_Niculae_elefant

Pentru elefant.ro, unul din cei mai mari retaileri online din România, centrul logistic a fost construit pe nevoile de moment, însă pe măsură ce business-ul a căpătat amploare, compania a implementat noi soluții gândite din start să asigure un grad mare de flexibilitate, putând fi astfel scalabile, a declarat Georgeta Niculae, Distribution Center Manager, în cadrul videoconferinței Tranzit – Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

În acest sens, un rol important l-a avut WMS-ul, o soluție personalizată, care a permis dezvoltarea și integrarea de volume noi, precum și diversificarea fluxurilor.

Nu vorbim numai de comenzile pentru care produsele sunt în stocul nostru, ci și pentru cele aflate în stocul furnizorului. Știm foarte bine că aceste produse ajung în aceeași zi în depozit și trebuie să plece tot în aceeași zi, astfel încât livrarea în termen să fie respectată. De asemenea, soluțiile alese ne-au permis să putem dezvolta platforme noi, cum este dropshipping (n.r. – produsele terților sunt stocate, procesate și livrate de elefant.ro în numele partenerului). De aceea, totul este gândit pentru dezvoltări ulterioare“, a explicat specialistul elefant.ro.

Nu în ultimul rând, pe măsură ce business-ul s-a maturizat, compania având la momentul de față o bază de clienți ce a depășit cifra de două milioane, au fost realizate și investiții pentru a crește gradul de automatizare. Această dezvoltare implică parcurgerea mai multor niveluri de automatizare secvențială.

O mare parte le-am parcurs deja, iar în prezent suntem în plin proces de analiză în vederea alegerii unei soluții scalabile, care poate fi integrată ușor cu alte soluții viitoare. Orice depozit se confruntă cu asta, sunt produse care nu vor putea beneficia de aceste automatizări, așa cum sunt cele volumetrice, de exemplu produsele de tip White Goods, jucării pentru exterior, produse de mobilier etc“, a mai arătat Georgeta Niculae.

Anul acesta, retailerul a venit cu propria soluție de integrare pentru companiile care vor să își expună produsele pe site-ul său și astfel să își crească baza de clienți. Așa cum a explicat Georgeta Niculae, „platforma pe care acționăm este dedicată mai mult serviciului de dropshipping“. Proiectul Elefant Marketplace, așa cum poartă denumirea oficială chiar pe site-ul retailerului, era deja în lucru, după cum au declarat oficialii companiei la începutul lunii aprilie, atunci când s-a lansat, doar că pandemia a accelerat puțin lucrurile. De altfel, creșterea e-Commerce-ului în perioada menționată a reprezentat o provocare și pentru elefant.ro.

Am avut parte de un eveniment similar cu cel de Black Friday într-o perioadă foarte scurtă de timp. A trebuit să ne adaptăm foarte rapid la creșterea volumelor și să implementăm rapid soluții de protecție atât a angajaților, cât și a clienților, împotriva COVID-19. Respectiva perioadă a reprezentat un test în care soluțiile gândite de noi s-au dovedit a fi scalabile.

Articole similare

Ad