Pentru a înțelege mai bine provocările din logistica pentru eCommerce, Accenture și GEODIS au făcut în mai și iunie 2020 un sondaj, cu participarea a 200 de companii mari din SUA (40%) și Europa (60%), care activează în nouă industrii (electronice, fashion, sport, produse de lux, mobilier, îngrijire corporală, alimente neperisabile, îngrijirea casei și jocuri și jucării) și au și magazine fizice, și prezență online. Iar rezultatele au fost anunțate la începutul lui octombrie.
Studiul confirmă faptul că pandemia a accelerat dezvoltarea comerțului electronic, companiile intervievate estimând ca în 2020 acesta să reprezinte aproape jumătate din vânzările lor, față de o treime înainte de criza sanitară (o medie de 28% în marketplace și 6% pe site-urile proprii). Iar în timpul carantinei 65% din vânzări au fost online: 38% prin marketplace și 27% prin propriile magazine online. Creșterea este și mai mare în Europa, unde 40% dintre companiile care nu au avut soluții de vânzare online estimează o scădere medie a vânzărilor cu 15% din cauza Covid-19.
În ciuda dezvoltării comerțului online, 52% din companiile chestionate cred că potențialul este limitat de capabilitățile lor logistice. De aceea multe folosesc marketplace ca magazine one-stop-shop, pentru a ajunge la o masă mare de cumpărători și a compensa lipsa resurselor și a infrastructurii logistice. 59% dintre companiile europene se bazează pe marketplace pentru vânzările lor online, față de 46% din cele americane, iar cota de piață deținută de marketplace a crescut de la 28% înainte de Covid-19 la 38% după.
51% dintre firmele chestionate cred că principala problemă în următoarele 18 luni va fi reprezentată de taxele mari ce trebuie plătite către marketplace, iar 64% spun că reducerea dependenței față de această soluție este prima sau a doua cea mai importată prioritate a lor în următoarele șase luni, în timp ce pe termen scurt vor să se ocupe, 76% dintre ele, mai ales de îmbunătățirea experienței de cumpărare online. În trei ani, 76% dintre companiile americane și 56% din cele europene vor să vândă direct către clientul final, prin intermediul propriilor site-uri, care să atingă 20% sau chiar 30% din vânzările lor totale, față de 5-8% în prezent.