În clasamentul după volumele de mărfuri transportate rutier în trafic bilateral în 2018 conduce, conform datelor Eurostat, Polonia, cu 125.633 de milioane de tone-km, reprezentând 27,1% din volumele totale din UE28 în trafic bilateral și 39,8% din volumele totale ale operatorilor polonezi. Cantitatea este cu 7,3% mai mică decât cea din 2017.
Pe locul al doilea se află Spania, cu 73.531 de milioane de tone-km, adică 15,8% din volumele de bilateral la nivel european și 30,8% din volumele operatorilor spanioli, în creștere cu 5,8% față de 2017. Iar pe al treilea este Germania, cu 35.802 milioane de tone-km, adică 7,7% din volumele europene de transport bilateral și 11,3% din volumele totale ale operatorilor germani și cu 2,1% mai puțin decât în 2017. România se află pe locul al cincilea, în urma Țărilor de Jos, cu 20.048 de milioane de tone-km, adică 4,3% din volumele totale de transport bilateral din Europa și 34,1% din volumele totale ale operatorilor români și cu cea mai mare creștere față de 2017 dintre țările fruntașe, de 14,1%. Clasamentul continuă cu Slovacia, Portugalia, Ungaria, Cehia, Grecia etc.
Cele mai mari creșteri față de 2017 după România, dintre statele fruntașe în funcție de acest indicator, aparțin Greciei (7,5%) și Slovaciei (7,3%), iar cele mai mari scăderi sunt în Cehia (17,8%) și Lituania (11,3%).
Țările fruntașe ca volume ai căror operatori realizează cele mai mari procente din transportul lor total la bilateral sunt Portugalia (47,9%), Grecia (47,2%) și Slovacia (45,2%), iar țările cu cele mai mici procente de transport bilateral sunt Italia (9,7%), Germania (11,3%) și Franța (6,2%).
În total în 2018 au fost transportate în UE28 fără Malta, în trafic bilateral, 460.557 de milioane de tone-km, adică 23,9% din volumele totale de transport din zonă, în scădere cu 1,86% față de 2017, în condițiile în care operatorii din țările UE15 au crescut cu 1,66%, iar restul au scăzut cu 5%.