Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier de mărfuri din Olanda este caracterizat de o mare productivitate

Comitetul Național Rutier (CNR) din Franța a realizat, în colaborare cu cabinetul de Consultanță, Energie și Transport, diverse studii referitoare la transportul în Europa, inclusiv unul despre situația din Olanda a acestei industrii în 2019, care își propune să actualizeze informațiile din 2016 despre flota țării, activitatea sa sau condițiile și costurile de exploatare pentru ansamblurile de 40 t care fac transport internațional.

Pentru acest studiu au fost realizate și interviuri față în față cu managementul a 10 firme olandeze care fac transport pe distanțe lungi, majoritatea la internațional, mai ales în BeNeLux, Portugalia, Spania, Germania, Elveția, Italia, Belgia și Marea Britanie, și care au de la 9 la 330 de ansambluri, cifre de afaceri cuprinse între 1,5 și 180 de milioane de euro și între 9 și 330 de șoferi (doar 3 dintre ele au mai mulți șoferi decât camioane). Toate aceste firme sunt puternice din punct de vedere comercial pentru că vin cu o ofertă completă de import de mărfuri, servicii administrative și logistice și transport last mile, ceea ce le permite să aibă tarife foarte bune. Unele dintre ele, de dimensiune mai mare, au și filiale în Franța, Belgia sau în țări din estul Europei. Aceste interviuri și informațiile desprinse în cadrul lor aduc mai multă claritate cifrelor de pe teren și informațiilor obținute din alte surse.

Din discuții a rezultat că exploatarea vehiculelor depinde de caracteristicile clientului și de piața pe care este specializat furnizorul de servicii. Numărul de zile de folosire a vehiculelor este cuprins între 240 și 270/an, în mod excepțional 286 pentru una dintre firme, cu o mare concentrare de companii în jurul valorii de 251 de zile/an.

Kilometrajul mediu anual este cuprins între 85.000 și 175.000 km, cu multe firme în jurul valorii de 129.200 km/an. Deci transportul rutier de mărfuri din Olanda este caracterizat de o productivitate ridicată, așa cum se văzuse și în studiul similar din 2016.

Prețul mediu al unui autotractor Euro 6 este cuprins între 79.000 și 90.000 de euro, cu multe firme indicând valoarea de 88.000 de euro. Iar prețul unei semiremorci este situat la circa 27.000 de euro.

Durata de folosire a autovehiculelor este cuprinsă între 5 și 10 ani, cu o concentrare mai mare de firme în jurul valorii de 8 ani, iar a semiremorcilor de 10-15 ani, cu o medie de aproape 12 ani.

Vehiculele sunt cumpărate în leasing pe 60 de luni și păstrate încă trei ani după această perioadă, dar sunt și firme care au apelat la credit pe 60 de luni și o firmă care folosește închirierea.

Dobânzile sunt de circa 1%, iar costul de deținere este de 15.252 de euro/an pentru un ansamblu format dintr-un autotractor și 1,35 de semiremorci (cât este raportul în Olanda), cu 22,5% mai mare decât în 2016.

Articole similare

Ad