Începând din 2018, grupul AsstrA-Associated Traffic AG furnizează servicii de transport și logistică prin intermediul biroului său din București. În 2020, pandemia a zădărnicit planurile majorității antreprenorilor, inclusiv a celor din industria de logistică. Închiderea frontierelor și controalele stricte la frontieră au împiedicat fluxul lin al mărfurilor între România și țările vecine. Scăderea cererii pe unele piețe industriale a dus la importuri și exporturi mai mici, însă, în ciuda circumstanțelor nefavorabile, filiala AsstrA din România și-a îndeplinit cu succes planurile strategice. Cifra de afaceri a rămas la același nivel cu anul precedent și se așteaptă o creștere moderată până la sfârșitul lui 2020. „Biroul AsstrA din România, la fel ca celelalte birouri din cele 23 de țări în care activează, oferă o gamă largă de servicii logistice. Marfa este livrată pe cale rutieră, feroviară, maritimă și aeriană. În timpul pandemiei, livrarea expres a mărfurilor – unități mici de marfă în timp scurt – a devenit foarte populară”, explică Pawel Iwanow-Kolakowski, Country Manager AsstrA România.
Între modurile de transport disponibile, transportul rutier continuă să joace un rol predominant. Mulți clienți ai AsstrA România – inclusiv cei din industria auto, high tech, FMCG, inginerie mecanică, metalurgie, agricultură, modă și construcții – aleg să transporte pe camioane mărfurile în/din România, rutele principale incluzând Polonia, Germania, Franța, Cehia și Ungaria, precum și Rusia, Belarus și Ucraina.
Pentru a satisface nevoile clienților și a rămâne competitiv pe piețele interne și internaționale, AsstrA Group implementează soluții digitale care susțin dezvoltarea în continuare. Între acestea se remarcă AsstrA Track & Trace, o aplicație mobilă pentru monitorizarea 24/7 a încărcăturii în fiecare etapă a transportului. Aplicația sincronizează informațiile despre locația mărfii cu procesele operaționale ale depozitului și oferă actualizări despre posibile modificări ale planurilor stabilite. De asemenea, Electronic Data Interchange (EDI) este o soluție IT care integrează sistemele clienților cu sistemele operaționale ale Grupului AsstrA, iar Portalul furnizorului este o inițiativă cheie aparținând AsstrA, care sprijină automatizarea proceselor de transport de marfă. Platforma utilizează inteligența artificială pentru a oferi clienților servicii de transport și logistică de înaltă calitate, menținând în același timp tarifele competitive și termenele de livrare rapide. „Situația pieței va rămâne dificilă până la sfârșitul lui 2020, deoarece pandemia a lovit atât piețele locale, cât și piețele globale. Previziunile optimiste indică faptul că al doilea trimestru al lui 2021 va aduce probabil recuperare și mai multe proiecte internaționale”, a mai spus Pawel Iwanow-Kolakowski.