În ciuda controalelor mai strice la granițele germane, în special pe Tyrol și Republica Cehă, traficul feroviar și industria de transport pe cale ferată reprezintă un element ce oferă stabilitate, consideră Federația „Allianz pro Schiene“, asociație care promovează revitalizarea traficului pe calea ferată. Un tren înlocuiește 52 de curse cu camionul.
„Transportul feroviar de marfă funcționează în mod fiabil și poate ajuta în caz de blocaje în lanțul de aprovizionare cauzate de întârzierile la graniță ale camioanelor pe fondul controalelor COVID-19“, arată Alianța pro Schiene. Recent, testele impuse de Germania la frontiere, în special la granița cu Republica Cehă și Austria, au declanșat îngrijorare din partea mai multe industrii, care și-au exprimat public temerea că lanțul de aprovizionare se va rupe și economia Germaniei nu va putea face față.
Citește și: Yusen Logistics introduce o nouă conexiune intermodală: Curtici-București
Un tren de marfă înlocuiește 52 de curse cu camionul și în loc de 52 de șoferi care trebuie testați pentru COVID-19, aici vorbim de un singur conductor de tren, exemplifică Dirk Flege, directorul alianței germane. Prin urmare, controalele impuse de Germania la frontierele sale afectează mult mai puțin traficul pe calea ferată. Camioanele preiau prima și ultima milă, în timp ce căile ferate conduc pe rutele lungi și transfrontaliere, un concept ce ar putea atenua semnificativ presiunea din rețeaua europeană de transport.