Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FNTR, BGL și NLA sunt mulțumite de rezultatele studiului CE

Recent publicatul studiu al Comisiei Europene referitor la întoarcerea camioanelor în țara de înmatriculare stârnește satisfacție și în țările vestice, și în țările estice, care găsesc fiecare în el argumente pentru propriile demersuri de a adopta sau, dimpotrivă, de a contesta Pachetul Mobilitate.

În opinia FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța), studiul confirmă necesitatea revenirii vehiculelor în țara de origine la fiecare opt săptămâni, iar „biroul comun“ pe care această organizație îl are la Bruxelles alături de BGL, asociația transportatorilor din Germania, și NLA, asociația transportatorilor din țările nordice, se felicită pentru rezultatele acestui raport, deoarece el „ilustrează situația pieței folosind cifre și confirmă un element important al Pachetului Mobilitate“. Ceea ce nu menționează aceste trei asociații în comunicatul de presă comun este cantitatea suplimentară de noxe care ar rezulta din realizarea atâtor curse în plus, de multe ori pe gol, spre estul Europei – adică unul dintre motivele pentru care a fost făcut studiul și care, odată dovedit, este considerat de estici ca argumentul cel mai solid pentru anularea acestei prevederi.

Studiul arată că vehiculele grele ale multor firme est-europene nu se întorc în țara de origine decât de două ori pe an și că în unele state 62% sau 80% din flote lucrează în permanență în afara granițelor lor, fără legături economice cu țara de origine și folosind avantajul remunerației mai mici față de țările vestice.

Florence Berthelot, delegat general al FNTR, declară că întoarcerea camioanelor în țara de origine are sens și trebuie să-și găsească locul în Pachetul Mobilitate și că rezultatele studiului arată că legislația se îndreaptă în direcția care trebuie în special pentru că va crea condiții mai bune de lucru pentru șoferi.

Erik Østergaard, președinte NLA și CEO DTL, este de părere că studiul confirmă clar problemele create de firmele „cutie poștală“ și de șoferii „nomazi“ și că obligativitatea ca vehiculele să se întoarcă în țara de origine din opt în opt săptămâni rezolvă tocmai aceste neajunsuri.

Iar profesorului Dirk Engelhardt (BGL) arată că în cele opt săptămâni de dinainte de întoarcerea în țara de origine un camion poate rula până la 22.000 km și deservi orice destinație din UE și că, dacă firmele din est lucrează aproape exclusiv în vest, înseamnă că ele sunt firme „cutie poștală“, deci nu pot fi acceptate pe piața de transport rutier.

Articole similare

Ad