Pandemia a afectat volumele de transport maritim ale exportatorilor germani pe cele mai importante piețe individuale din SUA și China. Potrivit Biroului Federal de Statistică din Germania, exporturile maritime către SUA au scăzut cu 12,5%, până la 103,8 miliarde de euro.
Cifra este cea mai mică valoare de la criza economică din 2009, atunci când exporturile au scăzut cu 23,9%. Către China au fost exportate bunuri în valoare de 95.9 miliarde de euro, în scădere cu 0,1% anul trecut, o valoare similară cu 2019. După un blocaj la începutul luni 2020, exporturile au înregistrat valori ridicate, reușind să recupereze deficitul în trimestrele al treilea și al patrulea.
Anul acesta a început sub semnul unei crize a capacității pentru importatorii de bunuri de peste Ocean, care s-au văzut nevoiți să se confrunte cu rate „astronomice“ pentru transportul maritim. Când exporturile din Asia, în special din China, au scăzut dramatic din cauza crizei Covid-19, companiile de transport maritim au scos din serviciu numeroase nave și au anulat curse, însă lucrurile par a fi revenit și, acum, pe fondul unor capacități de transport nerefăcute, concurența globală pentru nave și containere s-a intensificat. Trimiterea containerelor maritime goale spre China a devenit o afacere atât de profitabilă, încât furnizorii au scos din buzunar bani buni pentru a putea să-și transporte marfa transcontinental în America sau Europa. Vorbim de rate de 1.400 de dolari în martie 2020 pentru transportul unui container de 40’ din China până în Europa, rate care au crescut și la 8.000 -10.000 de dolari la începutul anului. Experții spun că mai durează câteva luni până când piața se va stabiliza.