În contextul intrării pe piața de comerț electronic, A&D Pharma, subsidiară a Dr. Max Group, distribuitor de medicamente și produse farmaceutice, se folosește de mai multe puncte de cross-dock pentru a-și eficientiza partea de distribuție finală. Pentru că piața nu îi permite să le opereze în cont propriu, compania a apelat la un transportator dedicat.
Așa cum a punctat Sorin David, Supply Chain Director A&D Pharma, în cadrul videoconferinței Tranzit „Eforturi pentru o distribuție verde“, organizată în data de 10 martie și transmisă Live pe pagina de LinkedIN și de Facebook a revistei noastre, în piața Pharma lucrurile sunt mult mai reglementate ca în industria de curierat, păstrarea lanțului de temperatură fiind obligatorie, inclusiv la punctele de transbordare – platformele de cross-dock, atunci când transferul se face din vehicule mai mari în cele mici, pentru partea de livrări finale. Interesant este că legislația din România prevede ca aceste spații logistice pot fi folosite de transportator, nu și de distribuitor. „De exemplu, noi avem o compania de transport dedicată ce poate opera în aceste puncte de cross. Toate sunt conforme cu normele de Bune Practici de Distribuție“, a arătat Sorin David.
Reprezentantul A&D Pharma a mai spus în cadrul evenimentului Tranzit – Eforturi pentru o distribuție verde – că lucrurile se schimbă în piața de medicamente, care acum trece de la modul de consum clasic, în care vânzarea se făcea în farmacie, către achiziția în online, ceea ce presupune concept logistic diferit. Lanțul farmaceutic Dr.Max, deținut de grupul de investiții Penta Investments, a intrat de anul trecut pe zona de comerț online cu medicamente care nu necesita prescripție medicală, așa numitele OTC-uri (Over the counter). Pentru a-și susține acest proiect, compania a inaugurat și un depozit dedicat. „Prin livrarea online, trecem de la cele 4.000 de puncte de livrare clasice reprezentate de farmacii, plus cele 400 de puncte reprezentate de spitale, la o piață mult mai diversificată, reprezentantă de consumatorul direct. Astăzi utilizăm curieri pentru livrare și încercăm să motivăm pacientul să-și ridice din punct fix, respectiv am dezvoltat serviciul de Click&Collect. Iar pe partea de operare depozite, tot ce ține de eficientizarea și creșterea productivității, dar și a ergonomiei muncii, este în planul nostru de dezvoltare pentru perioada următoare“, a mai explicat Sorin David.
În cadrul evenimentului s-a pus accent pe sustenabilitate în construcția de clădiri industriale și spații logistice verzi, dar și pe strategii eficiente, cum este micro-depozitarea, în distribuția pe ultima milă.