Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FNTR avertizează în legătură cu posibile neconcordanțe legislative între UE și UK

Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR) este de părere că principalul risc pe termen mediu și lung al acordului de cooperare dintre UE și Marea Britanie constă în potențialele divergențe dintre reglementările celor două regiuni – chiar dacă acum există un angajament de respectare a normelor concurenței echitabile. De exemplu, în ceea ce privește problemele referitoare la mediu, ce perspective au vinieta britanică sau normele referitoare la emisiile de CO2 dacă se vor impune măsuri diferite față de cele din UE? Marea Britanie a acceptat să nu reducă standardele europene sociale, de mediu și climatice în vigoare la 31 decembrie 2020 și să se adapteze la evoluția lor, iar în cazul în care aceste angajamente nu sunt îndeplinite va fi nevoie de reechilibrare.

FNTR este în contact permanent cu autoritățile vamale franceze, care au făcut eforturi importante în ultimele luni pentru a informa companiile de transport în legătură cu modificările apărute, și colaborează și cu asociații profesionale similare din Belgia, Olanda, Germania, Polonia, Marea Britanie, Irlanda, și cu IRU, astfel încât să sprijine și de acum înainte operatorii și din punctul de vedere al formalităților vamale.

Legislația europeană referitoare la timpii de condus și de odihnă, tahograf, acces la profesie, detașarea lucrătorilor este adoptată de legislația britanică, ceea ce este important pentru o concurență loială între firmele din cele două regiuni. Dar operatori din UE nu mai sunt autorizați decât pentru două operațiuni de cabotaj în Marea Britanie, în loc de trei până acum.

Un alt punct important este recunoașterea de comun acord a licențelor de transport. Britanicii recunosc licența comunitară și membrii UE recunosc licența de transport britanică, dar supravegherea aplicării Tratatului rămâne necesară în continuare.

Articole similare

Ad