Asociația Federală de Expediții și Logistică din Germania (DSLV) critică lipsa șanselor egale în lanțurile de aprovizionare maritime pentru toți concurenții. Potrivit unui comunicat de presă remis de asociație, toți jucătorii au nevoie de un cadru juridic echilibrat care să creeze o egalitate atât pe orizontală, cât și pe verticală a concurenței pentru armatori, porturi, companii portuare, expeditori și industria de transport maritim.
„Cadrul legal actual nu este echilibrat. Acestea contribuie la denaturarea concurenței”, afirmă Willem van der Schalk, președintele Comitetului expeditorilor maritimi germani din cadrul DSLV. Oficialul face referire la sistemul actual de taxă pe tonaj și la regulamentul UE care permite exceptarea pe categorii pentru consorțiile de transport maritim. „Este inacceptabil ca scutirile de impozite, care sunt de fapt menite să stabilizeze poziția pe piață a liniilor de transport maritim europene în concurența internațională, sunt acum utilizate de marile companii de transport maritim de containere pentru <<deplasa>> în mod intenționat expeditorii de pe piețele din interiorul țării.“
În tot mai multe țări din UE, potrivit DSLV, companiile de transport maritim organizează, de asemenea, lanțurile de aprovizionare din porturile interioare, inclusiv serviciile din terminale, transport terestru și depozitare, cu o rată de impozitare pe tonaj de doar 7%. Asta înseamnă, potrivit asociației, că, în calitate de organizatori ai lanțului de aprovizionare, aceștia îi concurează direct pe expeditorii de mărfuri, supuși unei cote efective de impozitare de 27%.